Zoeken Vraag het forum

Stopweek uitstellen of vervroegen wat is beter?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Vraagje

Hallo
    Ik ben een gezonde vrouw van 21. En heb zojuist een last minuten geboekt op de 27e
    Normaal zou ik dan mijn stopweek hebben maar nu dus liever niet.
    Ik slik normaal 3 strips door en las dan een stopweek in. Wat is nu verstandig. Kan ik vanaf morgen een stopweek houden? Of is het beter om nog een strip door te slikken?
    Is de pil bij beide nog betrouwbaar? En zit er geen extra risico op bijvoorbeeld bloed stolsels aan vast?
    Ik keek in de bijsluiter en daar staat dat doorslikken niet aan te raden is maar wel kan in over leg met de dokter.
    Het enige waar ik wel eens last van heb is heel zelden migraine met en zonder aura. Moet ik er dan mijn dokter over spreken?

Alvast bedankt
    Groetjes

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Je mag zelf beslissen wat je doet. Voor de bescherming maakt het verder niet uit. Doorslikken is geen probleem. De kans op een doorbraakbloeding is dan wel iets hoger dan wanneer je een stopweek inlast.

Reageren
Reageer op: Stopweek uitstellen of vervroegen wat is beter?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.