Zoeken Vraag het forum

200 Mg 5-HTP

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb per ongeluk 4 capsules van 5-HTP ingenomen, kan dit kwaad?
    Had er twee genomen en daarna was ik het vergeten dus weer twee in genomen.

15 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zal voor een keer niet veel kwaad kunnen.

Reageren
    Anoniem

Lag om twee uur nog klaarwakker in bed, helpen blijkbaar niet?

Reageren
    John (moderator)

Het kan ook aan de te hoge dosis liggen…..daarnaast is het niet voor iedereen een geschikt en werkend middel
    Geef het even de tijd…

Reageren
    Anoniem

Wat kan ik eventueel slikken ipv 5-HTP om huilbuien, stress en druk te verminderen?

Reageren
    John (moderator)

Misschien is het beter, om naar de huisarts te gaan en de klachten eens met hem/haar te bespreken i.p.v. allerlei zelfzorgmiddelen te proberen…

Reageren
    Anoniem

Ben ik geweest, het enige wat daar uit kwam was dat hij me naar de psycholoog wou doorverwijzen, waar ik het niet mee eens ben wegens omstandigheden.

Reageren
    John (moderator)

Misschien zou dat toch een goede optie zijn……
    Je Hypericum (st.janskruid) kunnen proberen.

Reageren
    Anoniem

Heb van de huisarts een recept gekregen; 5 á 10 Mg Oxazepam per dag. Vraag me af of het wel zo slim is er aan te beginnen, mede doordat ik nog best jong ben en gevoelig ben ergens verslaafd aan te raken…

Reageren
    John (moderator)

Dat zou natuurlijk goed kunnen werken. Je moet dan alleen ervoor zorgen dat je ze niet langer neemt dan 14 dagen achter elkaar. Dan een week overslaan.

Reageren
    Anoniem

Ah ok. Is het normaal dat de huisarts dit voorschrijft en het er bij laat? Aangezien het verslavend kan zijn en op internet las ik dat je meerdere medicijnen moet proberen om de juiste te vinden.. Ik heb verder geen afspraak staan oid.

Reageren
    John (moderator)

In principe zou de huisarts je na 14 dagen even terug moeten laten komen om te bespreken hoe het is gegaan.

Reageren
    Anoniem

Oh ik heb niks gehoord..

Reageren
    John (moderator)

Maak dan zelf even een afspraak bij de huisarts en evalueer dan hoe het gaat

Reageren
    Anoniem

Is dat echt zo nodig? Aangezien hij zelf niks heeft laten weten zal het wel goed zijn zo neem ik aan?

Reageren
Reageer op: 200 Mg 5-HTP
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.