- Atenolol 25 mg29 juni 2024 om 11:30
Hoe afbouwen, om de dag innemen of om de 2dagen
John (moderator)
29 juni 2024 om 15:07Dat zou je toch het beste met je behandelend arts kunnen bespreken
ReagerenAnneke9 december 2025 om 21:09Propranolol slik ik 80 mg sinds 3 weken voor hoge hartslag in hoofd en pols door paniek hyperventilatie ,ik wil er graag van af want ik zit er nu nog kort aan gelukkig,hoe bouw ik dat af.
ReagerenWander24 februari 2026 om 15:48Vanwege boezemfibrilleren heb ik 50mg metoprolol voorgeschreven gekregen (plus bloedverdunners). Ik wil stoppen omdat ik te veel bijwerkingen krijg en gedurende een jaar maar één keer een nieuwe hartritmestoornis heb doorgemaakt. Ik wil graag overstappen naar ‘pill in the pocket’ flecainide. Moet ik dan eerst de betablokker afbouwen?
ReagerenLaura17 maart 2026 om 18:42Hallo allemaal,
Ik slik sinds 5 weken 37,5 mg metoprololtartraat vanwege episodisch een veel te hoge hartslag en bloeddruk (of dit puur door paniek komt of een fysieke oorzaak heeft is niet duidelijk, het enige wat tot nu toe gevonden is, is dat ik een ferritinetekort heb, waarschijnlijk vooral door zware menstruatie) nu heeft de internist van het ziekenhuis gezegd dat zij vond dat er een holter en 24 uurs blieddrukmeting gedaan moet worden zonder betablokkers en bloeddruk verlagers en dus moet ik ze afbouwen. Ik neem de metoprololtartraat in 3 delen in en ik had uitgesteld een van de delen in te nemen om naar 2 delen te kunnen gaan. In het uur dat ik uitstelde voelde ik de paniek en harde hartslag weer langzaam opkomen, ik ben heel rustig de trap opgelopen om mijn bloeddruk te meten (hoog maar niet te hoog) en tijdens het traplopen voelde mijn hart echt niet goed, hij klopte echt veel te snel (170+) en heel hard, ik voelde alsif ik naar adem moest happen en ik kreeg er een heel naar en misselijk gevoel van in mijn borst. Daarna heb ik snel toch de dosis ingenomem. Nu, 5 uur later, heb ik er nog steeds een naar gevoel van. Is deze hevige reactie normaal bij het afbouwen van betablokkers?
Reageren