Zoeken Vraag het forum

paroxetine

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Heb 7 jaar paroxetine 20 mg geslikt,toen ben ik naar 10 mg gegaan en dan gestopt.Ja,ik weet het,veel te snel,maar denk dat ik na 3 maanden niet meer kan beginnen,maar ben echt ziek.Mijn klachten zijn,misselijk,hoofdpijn,transpireren,slecht zicht,pijnlijke ogen
    Ben bang dat ik niet meer terug kan na een kleine dosis,dus moet ik de rit dan uitzitten?Weet niet of ik het wel volhoudt.Ben bij een orthomolucaire arts geweest,veel vitaminen en 170 euro armer
    Begrijp dat er een Klaas bestaat die hier veel ervaring mee heeft,hoop dat hij dit leest,langhoud ik dit niet meer vol.Mijn kindeen zijn bezorgt,vergeet ook veel.
    gr een wanhopige vrouw

5 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ik heb hier al vele malen eerder uitgebreid op gereageerd en wil het daar nu bij laten.
    Vitaminen en supplementen hebben mij nauwelijks of niet geholpen, na stoppen vanaf 10 mg (= cold turkey) duurde het jaren voor ik me beter ging voelen. Maar uiteindeijk gebeurde dit wel.
    Dit is echt mijn allerlaatste reactie hierop.

Klaas

Reageren
    John (moderator)

Anoniem van 16.07 uur
    Het heeft weinig zin om een vraag in andere topic’s te stellen en er dan nog eens een nieuw topic over te beginnen.

In de andere topics zijn de antwoorden te vinden.
    http://www.dokter.nl/forum/medicijnen/317449-hoe-lang-ontwenningsverschijnselen-paroxetine
    http://www.dokter.nl/forum/medicijnen/195632-stoppen-met-paroxetine-bijverschijnselen

Reageren
    Anoniem

Mag ik even inbreken in dit topic? Ik ben vandaag begonnen met het ophogen van paroxetine. Ik ben van plan om het enorm traag op te bouwen omdat ik enorm bang ben geworden door de bijwerkingen die ik kreeg toen ik van niks meteen naar 10 mg. ging. Een uur geleden ben ik begonnen met 1 mg. erbij te doen, misschien ietsje meer dan 1 mg. Maar kun je van zulke kleine ophogingen ook bijwerkingen krijgen? En zijn die bijwerkingen hetzelfde als toen ik met de begindosering begon? Want toen kreeg ik nog meer angst en somberheid en sliep ik nachtenlang bijna niet meer. Ik wil die bijwerkingen nooit meer, maar nu ik die 1 mg. extra heb geslikt ben ik zo bang dat het straks toch weer begint. :”'(

Reageren
    John (moderator)

Dat is voor iedereen anders. Het is dus moeilijk om daar antwoord op te geven. Beter zou zijn als je met de behandelend arts overlegt of er geen ander middel gebruikt kan worden dan paroxetine. Het is namelijk een van de meest verschrikkelijke AD’s.
    Hier op het forum zijn een aantal topics daarover te vinden.

http://www.dokter.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=145&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&cof=FORID%3A11&ie=UTF-8&q=paroxetine&sa=Zoek

Reageren
    Anoniem

Ik zal ja aanraden om nooit aan dit middel te beginnen. Als je het al een hel vind om eraan te beginnen laat staan wat er gebeurt als je af moet bouwen. En wat voor lichamelijke klachten het met zich mee brengt tijdens het gebruik van de medicatie.

Reageren
Reageer op: paroxetine
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.