- Anoniem5 september 2014 om 10:09
Lees dat iedereen aankomt van paroxetine,ik slik het 6 jaar en ban van 64 naar 52 kg gegaan,dus afgevallen ipv aankomen
Voel me ook doodziek,brandende ogen en keel,moe,zit de hele dag op de bank.!x met de vloeibaren van 20 naar 19 mg gegaan,ging nog goed,maar na 6 weken naar 18 ,toen na 6 weken naar 16 en begon ik weer te hyperventileren.Wil zo graag van dit vergif af,maar hoe?
gr een wanhopige paroxetineslikker
Lieve gr Paula1 reactieReagerenAnoniem5 september 2014 om 16:07@Paula,
Er zijn reeds diverse lange threads over dit onderwerp waar je veel kan opsteken.
Als ik het goed lees ben je ziek geworden van de stap van 18 naar 16 mg, dit is een dosisverlaging van 11 procent.
En dat is op zich een goed schema maar voor sommigen nog te snel. De richtlijn uit de gebruikersgemeenschap is: 5-10% verlagen per 3-6 weken.
Zo te zien ben je extreem gevoelg voor afbouwen en soms is het nodig om de stappen nog kleiner te maken dan 5%, bijvoorbeeld 3%. Dit zou dan neerkomen op een verlaging van 18 naar 17.4 mg.Als het echt niet lukt is de overstap naa Prozac een optie maar dat vereist zeer deskundige begeleiding en die is helaas bijna niet te vinden omdat de artsen ook misleid of soms omgekocht zijn door de criminelen van GlaxoSmithKline die verantwoordelijk zijn voor het Seroxat-schandaal, alle afbouwproblemen ontkend hebben en de slachtoffers schamammetloos aan hun gruwelijke lot hebben overgelaten…
Ga eventueel terug naar je laatste stabiele dosis van 18 mg en maak een plan voor een nog langzamere afbouw. En probeer eventueel contact te krijgen met de psychiaters die hebben meegewerkt aan het recente artikel over de Paroxetine-afbouwstrips, zoals dat in de andere threads is genoemd.
Klaas
Reageren