- Ukkie12 augustus 2012 om 09:19
Hallo,
ik slik sinds 4 dagen Sertraline (50mg) (vanwegen mijn paniekstoornis) en het wordt van kwaad tot erger lijkt het net. Misselijkheid (pijn in mijn maag),verhoging,spierpijn,last van mijn onderrug, totaal geen eetlust.
Wat is wijsheid, doorzetten? Ik voel me zo slap als een rietje. Ik ben 1m58 en weeg nu 47 kilo, dan is er ook de angst dat ik hierdoor afval. Het kan ook een buikgriepje zijn, maar op dit moment kan ik de ”symptomen” niet echt los van elkaar zien.
4 reactiesReagerenKlaas13 augustus 2012 om 10:37Dit geeft al aan dat je het middel niet verdraagt, dus stoppen nu het nog kan zou ik denken. En dan nog kan het lang duren voor je hersteld bent van een adverse reactie op een SSRI, ook lang nadat het uit je bloed is verdwenen kan het nog allerlei klachten veroorzaken door schade aan de serotonine receptoren.
Reageren
Dit soort pillen zijn geen oplossing voor je problemen, een “paniekstoornis” is bijna altijd een gevolg van een onderliggende, niet verwerkte emotie. Ik zou adviseren een goede lichaamsgerichte behandelaar te vinden die samen met jou, en dus niet over jouw hoofd zoals psychiaters in hun oneindige arrogantie vaak doen, op zoek gaat naar blokkades en de oorzaak van de angsaanvallen.
SSRI medicatie is absoluut onveilig in termen van adverse effecten tijdens starten op stoppen en moet als het enigszins kan NIET gebruikt worden! Alleen de fabrikanten en de voor hun wereknde psychiaters worden er beter van.Anoniem113 augustus 2012 om 16:17Lees meer vragen en antwoorden over Sertraline:
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=Sertraline&sa=zoeken&siteurl=http%3A%2F%2Fwww.dokter.nl%2F%2FZwangerschap%2F293962-hopeloos%2FPage-3.htmlLees ook:
Reageren
http://www.dokter.nl/forum/Medicijnen/195632-stoppen-met-paroxetine-bijverschijnselen.htmlGus19 augustus 2012 om 16:56Dag Ukkie,
Reageren
De bijwerkingen van Sertaline zijn in feite een veelvoud van de klachten die jij nu omschrijft: dus stoppen NU.
Dat neemt niet weg dat je misschien toch gebaat bent met een andere SSRI. Alles hangt af van hoe je depressief geworden bent.
Wie heeft jou Sertaline voorgeschreven? je huisarts of een psychiater?
Bedenk dat huisartsen (gedwongen of niet?) eigenlijk als eerste medicijn het goedkoopste voorschrijven, maar niet het beste.
Krijg je die angstaanvallen “zo nu en dan”, dan zou ik gaan voor Sulpiride (Dogmatil), 100-150Mg per dag, dat werkt binnen 4uur en duurt aansluitend 24uur, waarna het weer “weg” is (is trouwens géén SSRI).
Overleg met een psychiater, niet een HA.
Ik oor wel van je.
Groetjes, GusCatootje2 juni 2018 om 07:13@Bas, SSRI’s remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen, waaronder Q10 en vitamine B. Kan je allemaal vinden op internet. Op de kortere of langere termijn kan dit klachten geven en het afbouwen bemoeilijken.
Met een evenwichtig voedingspatroon, waarbij je zorgt voor een stabiele bloedsuikerspiegel, plus bepaalde vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kom je ook een heel eind.
Reageren