Zoeken Vraag het forum

Bang voor sertraline

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem4

Beste lezer,
    Sinds 7 maanden heb ik een paniek/angst stoornis.
    Maar de laatste tijd (2 maanden) ben ik ook suïcidaal.
    Ik heb eerder Sertraline 50MG voorgeschreven gekregen van de psychiater voor de angst.
    Maar ik ben bang voor de bijwerkingen, niet zo zeer de vage klachten etc. Maar voor de kans op braken. Omdat ik heftige ematofobie heb.

Maar omdat ik nu echt uit het leven wil stappen en emotioneel en lichamelijk niks meer voel wil ik het toch proberen.
    Het GGZ crisis team heeft geen nut.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips..
    Als ik kijk op site voor ervaringen van mensen die Sertraline slikken, staat er altijd ‘eerste paar dagen heftig’ maar niemand die uitlegt wat er nou precies heftig is.

5 reacties
    Reageren
    _87_

Wat precies bedoeld wordt met ‘heftig’, dat laat zich moeilijk uitleggen. Dit is voor iedereen een andere ervaring. Het zou ook zomaar kunnen dat je helemaal nergens, of in mindere mate last van zult hebben. Ben je, toen je eerder de Sertraline kreeg voorgeschreven, hier ook aan begonnen? Of waren het toen al de eventuele bijwerkingen die je tegenhielden?

Ik weet wel, dat als je jezelf ‘verzet’ tegen een middel zoals Antidepressiva, dat je er dan zo maar eens meer last van kunt krijgen in het begin. Ik heb zelf ook getracht om een Antidepressivum te slikken, in een periode dat het met mij niet lekker verliep, maar omdat ik me er te hevig tegen verzette waarschijnlijk, sloeg de medicatie niet aan. En mede daarom had ik in het begin best wel wat last van bijwerkingen. Overigens, ben ik in de gehele periode niet misselijk geweest of heb niet het gevoel gehad dat ik moest braken.

Reageren
    Anoniem4

Bedankt voor de reactie 87.

Nee ik heb toen niet de sertraline geslikt. Omdat ik te bang was voor overgeven. En ik was er gewoon in het totaal plaatje tegen omdat ik nog niet het nut ervan in zag, aangezien oxazepam mij heel erg hielp met de paniek.

Maar nu zou ik het niet alleen slikken voor de paniek maar ook het gewoon het gevoel van compleet leeg zijn.  en suïcidaal zijn..

Reageren
    Catootje

Je kan ook kijken naar natuurlijke manieren. Zo is allereerst je voedingspatroon belangrijk. Een schommelende bloedsuikerspiegel kan angsten uitlokken, net als histaminerijke voedingsmiddelen. Daarnaast kunnen diverse voedingssupplementen als vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren de aanmaak van allerlei hormonen en neurotransmitters verbeteren.

Reageren
    _87_

Ik ken het. Compleet suïcidaal zijn. Daar kan ik je niet bij helpen, en dat is een sleuteltje in jou wat je samen met professionele hulp om kunt gaan zetten. Ik zelf ben verschrikkelijk suïcidaal geweest, om bepaalde plaats in de maatschappij en nare gebeurtenissen. Het klinkt heel gemakkelijk als ik zeg, we zijn allemaal alleen gekomen en zullen alleen gaan, maar dit is een kern gedachte die me het leven soms helpt te relativeren. Ik wens je beterschap toe.

Reageren
    Anoniem4

Dank jullie wel 87 en catootje

Reageren
Reageer op: Bang voor sertraline
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.