Zoeken Vraag het forum

Opbouwen sertraline

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rowww

Hallo,

Omdat ik een aantal weken geleden een terugval heb gekregen van angst en paniek ben ik na 3 jaar opgehoogd van 50 naar 100 mg.
    Ik zit nu op dag 5 en merk dat de angst vandaag heel hoog zit. Wanneer zou dit moeten afnemen?

Alvast bedankt

8 reacties
    Reageren
    Alias

Klachten kunnen de eerste tijd niet afnemen bij AD, dat altijd langere tijd neemt voordat het gaat werken. Het gebeurt wel vaker dat klachten eerst toenemen. Vaak zegt men dat het dan later ook goed gaat helpen. Maar ja, hoe kom je er dan vanaf?

Eigenlijk zonde dat hiervoor is gekozen ipv het op een andere manier op te lossen. Bv met CGt en evt tijdelijk een lage dosering benzo.
    Medicatie ophogen bij een terugval lijkt zo alleen symptoombestrijding.

Wel balen dat je een terugval hebt.

Reageren
    Rowww

Hoi Alias,

Cgt gaat ook plaatsvinden vanaf vrijdag😊
    Maar omdat ik op de minimale dosering zat heeft ze hier ook voor gekozen

Reageren
    Catootje

Medicijnen zijn natuurlijk symptoombestrijding en doen niets aan oorzaken. Antidepressiva remmen de aanmaak van melatonine en werken ontregelend op je schildklierhormonen. Ook zorgen medicijnen voor verlies van vitaminen en mineralen. Dit soort ontregelingen kunnen op hun beurt weer klachten uitlokken.

Reageren
    Rowww

Catootje,
    Bedankt voor je uitleg, echter is het wel zo dat sommige mensen de serotonine gewoon nodig hebben😊

Reageren
    Rowww

Misschien dat er iemand wel een antwoord heeft op de vraag? 😊

Reageren
    John (moderator)

Daar zal helaas niemand je zo antwoord op kunnen geven. Dat is namelijk van persoon tot persoon verschillend. Maar een aantal weken zou het wel kunnen duren

Reageren
    Rowww

Oke dankjewel voor je antwoord!

Reageren
    Alias

Volgens mij had ik dat beantwoord 😉

Reageren
Reageer op: Opbouwen sertraline
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.