Zoeken Vraag het forum

stopzetten Sertraline?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Vince

Deze week opgestart met Sertraline (min dosis) na sombere gedachten (moeilijkheden op het werk).
    Ik omschrijf het zelf best als vaak piekeren,… het zenuwachtige gevoel dat je in je maag hebt vlak voor een belangrijk examen of rijproef 🙂

Volgende week begin ik op een nieuwe job maar… ik heb een vervelende bijwerking van de Sertraline zijnde slapeloosheid. Ondanks alles sliep ik vroeger goed, nu nog maar 3 a 4 uur per nacht waardoor er dus vele nachtelijke uurtjes in het donker met mijn gedachten alleen overblijven. Net wat ik kon missen.

Ik zou daarom in overleg met mijn huisarts willen vragen om te stoppen met de Sertraline.
    Het zou een medicijn tegen angststoornissen en depressie zijn terwijl ik eerder moeite heb zaken te relativeren en daardoor een aanhoudende nerveus gevoel heb.

Ik vraag me af of ik wel gebaat ben bij Sertraline wat echt een antidepressivum is en misschien niet eerder richting een kalmerend medicijn moet sturen? Bestaat er zoiets wat de dagelijkse prikkels wat kan uitbalanceren? Ik voel me niet echt depressief eerder somber gestemd en heb niet echt paniekstoornissen alleen veel gepieker.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Er zijn zeker andere middelen…maar dat kun je dan het beste met je huisarts bespreken.

Reageren
    Catootje

SSRI’s zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen in je lichaam. Daarnaast remmen ze de aanmaak van melatonine.
    Andere medicijnen zullen ook voor tekorten aan voedingsstoffen zorgen.
    Denk ook aan een goede basis, dus goede voeding met complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Daarnaast kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren ondersteunend werken en de aanmaak van je neurotransmitters reguleren. Ook zijn er natuurlijke middelen om te ontspannen en minder last te hebben van piekeren. bijvoorbeeld de rescue remedie ‘nacht’.

Reageren
Reageer op: stopzetten Sertraline?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.