- Anoniem12 april 2014 om 06:46
Jeetje, Het eerste verhaal is sprekend mijn verhaal!
(Vrouw, 22 jaar)
Ook ik kreeg colecalciferol voorgeschreven , 1 x per week 1 ml, dit 8 weken lang. Hierna 10 ml per maand.Ik ben benieuwd hoe het ieder die dit middel ook gebruikt nu vergaat,
Ben benieuwd!Anoniem21 april 2014 om 06:28Haha wat grappig,
Reageren
Werd gebeld door de apotheker, de 10 ml. Bleek een fout te zijn, dit moest 1 zijn!
Vond het al zo vreemd!Anoniem28 september 2015 om 14:022 ml is veel. Ik kreeg 0,2 ml voorgeschreven.
ReagerenAnoniem12 februari 2016 om 16:451ml is inderdaad 50.000IE Ik ben 30 had een half jaar geleden een waarde van 23 nmol/L. Terwijl ik blank ben, in de zon kom en goed eet.
Reageren
Huisarts(oudere man)zei toen niks te doen ondanks ik bijna 2 jaar al klachten had, moest maar met wat eten vanzelf aanvullen.Nu weer geprikt bij andere huisarts (jonge arts) 20 nmol/L. En die zei meteen dat is veel te laag en heb ik nu recept om 1ml per week te nemen voor 3 maanden en dan opnieuw prikken.
Het zit hem denk ik in dat de oude huisarts oude normwaardes aanhoud van 50nmol onderwaarde en de jonge de nieuwe onderzoek waardes van 80nmol onderwaarde. Ik ben net begonnen en moet verder nog kijken naar het effect.Anoniem26 februari 2016 om 13:14In Nederland maakt je lichaam in de wintermaanden onvoldoende vitamine D aan, hoe vaak je ook buiten komt. Dus of je moet het via voeding krijgen, of via pil/vloeistof.
Je hoeft natuurlijk niet per se klachten te krijgen als je een laag niveau aan vitamine D hebt.
ReagerenAnoniem30 maart 2016 om 11:07Nu ik lees de reacties en de eenheden die men tot zich neem… mijn vitamine D waarde is 28… bij mij is dus het advies 8 weken lang 50.000 IE PER DAG tot me te nemen… om op een goed pijl te komen… daarna onderhoud dosering van 4.500 IE PER DAG. Wel is echter aangeraden om magnesium en 180 mcg vitamine K tot me te nemen… dit heb je nodig als je boven een inname van 10.000 IE vitamine D PER DAG gaat. Hier in de westerse landen zitten we heel laag met de dagelijkse doseringen. Bij een normale bloedwaarde in vergelijk met andere landen…
Reageren