Zoeken Vraag het forum

stoppen diazepam

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Janis Diazepam

20 jaar 10 mg diazepam geslikt, nu sinds 2 weken niets meer.
    Naast een slaapprobleem heb ik een globus gevoel( strottenhoofd) maar ook het gevoel dat mijn keel dichtgeknepen wordt.

Herkent iemand dit?

Groet Janis

John (moderator)

Ook dat kan dus een gevolg van de ontrekkingsverschijnselen zijn. Mogelijk hyperventileer je

Reageren
    Janis

Nou dat denk ik eerlijk gezegd niet, ik heb het bijna de hele dag.
    Ik loop nu bij een logopediste omdat ik dacht dat ik mijn stem en spieren teveel aanspande. De ergste strakheid is weg maar dat verstikkende gevoel blijft, ontzettend naar. En soms raak ik wel in paniek..

Reageren
    John (moderator)

Er bestaat een chronische vorm van hyperventilatie en die kan dus 24/7 aanwezig zijn.
    Doe eens onderstaande test, als is het maar om het te kunnen uitsluiten.
    https://ademlab.nl/hyperventilatie-test/

Reageren
    Janis

Dankjewel voor de link.

Reageren
    Helen

Hoi Doortje ik doe ook heel rustig aan hoor. Na 35 jaar vind ik het nu genoeg geweest. Zit nu op 5mg en probeer vanaf nu er een klein stukje vanaf te halen. Als ik dit aan de dokter zou melden zet hij mij gelijk op 0 en dat is ook weer niet de bedoeling. Ik denk dat het gewoon het beste is als je het op je eigen manier doet, de dokter weet niet hoe iemand zich voelt. Kalm aan en we komen er echt wel ook na zolang diazepam te hebben gebruikt. Sterkte !!!!!!! We redden het hoor.

Reageren
    Josje

Hallo angsthaas. Hoe gaat het met jou? Hier nog steeds dezelfde ellende. Darmen Darmen Darmen. Niks helpt. Ik heb candida. Lekkende darm en een lage dao. Heel de dag gassen. Ppf ik weet niet hoe lang ik het ga volhouden. Nog steeds mn pitten kussen elke dag. 1 voordeel ik ga nu elke dag naar het toilet. Dat is meegenomen. Hopelijk gaat het met jou nu beter. Groetjes allemaal en heel veel sterkte

Reageren
    Miep

Ik ben nu bezig met afbouwen via strips. Zit nu op 4,4 mg en kom vanaf 16 mg. (4-4-8 dd)
    Laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze….Wat n ellende. Hoofdpijn, spierpijn, onrust en misselijk) Heb t gekregen via psychiater nadat oxazepam niets meer deed. Zou makkelijker afbouwen zijn…Neem nu elke keer maar een weekje rust ertussen. Kan ik even bijkomen en door. Want dat ik er erg graag vanaf wil is een ding dat zeker is

Reageren
    Gerrie 15 augustus 2025 om 17.30 uur.

Gerrie
    ik ben ook bezig met afbouwen zit nu op 4,7 mg diazepam . Kom van 3 x 4 mg diazepam . Ga per 4 dagen met 0,1 mg naar beneden met behulp van tapering, maar de laatste 5 mg afbouwen is erg moeilijk en gaat gepaard met verkrampte nek en verstijfde spieren rond mijn gezicht. Heb ook weinig energie. Miep we zijn er nog lang niet en ook ik neem af en toe pauze.
    Maar we houden elkaar op de hoogte.
    Ook ik ben benieuwd naar Angsthaas, hij moet zich nu toch wel beter gaan voelen.
    Alsjeblieft Angsthaas reageer .

Reageren
    Leo

Hi Allen,

Ik ben er nu 80 dagen van diazepam af. Pas geen enkele broek meer omdat mijn buik altijd op hoogspanning staat.

Wanneer zijn bij jullie de darm/spijsvertering minder geworden?

Reageren
    Angsthaas

Hallo allemaal. Ga naar facebookgroep benzo strijders. Daar vindt je lotgenoten die allemaal afbouwen of afgebouwd zijn van benzodiapinen. Dan lees je dat alles wat jullie voelen erbij hoort. En kun je ook een afbouwschema krijgen. Gerrie jij gaat veel te snel. De laatste loodjes zijn echt het zwaarst. En je klachten zijn echt afbouwklachten. Hoort erbij. Je kunt beter 10 % van je laatste dosis minderen om de 14 dagen. En even stabiliseren op dezelfde dosis als het echt niet gaat.
    Met mij gaat het na 21 maanden benzovrij nog steeds met ups en downs. Herstel kan lang duren. Ondanks klachten zal ik nooit meer een benzodiapinen nemen. Ik vertrouw erop dat het ooit beter wordt.

Reageren
    Aivy84

Angsthaas
    Hoe is het nu met je?

Reageren
    Tabitha

Hallo allemaal,

Ik zit nu middenin het afbouwen van diazepam. Maar sinds ik begonnen ben met afbouwen zon 3 maanden geleden ben ik bijna non stop misselijk (word al misselijk wakker) met daarbij pijnlijke steken in mijn buik (voornamelijk links onder mijn ribben). Herkent iemand dit dat de misselijkheid tussendoor ook gewoon niet weg gaat? Ik begin me als iemand met hypochondrie toch wel wat zorgen te maken😅

Reageren
    Tabitha

Hallo allemaal,

Ik zit nu middenin het afbouwen van diazepam. Maar sinds ik begonnen ben met afbouwen zon 3 maanden geleden ben ik bijna non stop misselijk (word al misselijk wakker) met daarbij pijnlijke steken in mijn buik (voornamelijk links onder mijn ribben). Herkent iemand dit dat de misselijkheid tussendoor ook gewoon niet weg gaat? Ik begin me als iemand met hypochondrie toch wel wat zorgen te maken😅

Reageren
    Tabitha

Hallo allemaal,

Reageren
Reageer op: stoppen diazepam
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.