Zoeken Vraag het forum

Lorazepam

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Wim

Tegen slapeloosheid stress en angst klachten krijg ik lorazepam dit nam ik zo af en toe eens maar nu mijn slapeloosheid eigenlijk al maanden heel erg is neem ik het elke dag.
    Het begon met een halve tot soms een heel tablet, nu kan ik het af met een kwart.
    Het probleem is dat ik het echt elke nacht moet nemen om in slaap te vallen.
    Soms probeer ik het zonder zoals gisteren maar dan lig ik lang wakker en besluit ik om een uur of 2 het toch maar in te nemen.
    Hoe kom ik hier weer vanaf ?
    Ook is het vervelend dat ik geen auto mag rijden met deze medicijnen dat beperkt mij enorm.
    Zijn de regels nu anders nu ik het eigenlijk al 2 maanden elke dag neem nu een kwart tablet per dag ?
    Groeten Wim

1 reactie
    Reageren
    Peter (huisarts)

Op her CBR staat ( https://www.cbr.nl/nl/rijden-en-uw-gezondheid/medicijnen ):

U kunt uw medicijn ook opzoeken op de website rijveiligmetmedicijnen.nl. Hier staan regels over rijden per soort medicijn. Die zijn verdeeld in 4 categorieën:
    Categorie 0: u mag rijden.
    Categorie I: u mag alleen rijden als u op dat moment geen last heeft van sufheid, slaperigheid, duizeligheid of slecht zien.
    Categorie II: u mag de eerste dagen of weken dat u dit medicijn gebruikt niet rijden.
    Categorie III: of en wanneer u mag rijden hangt af van het medicijn en hoeveel u gebruikt.
    Twijfelt u? Overleg dan met uw arts of apotheker.

Reageren
Reageer op: Lorazepam
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.