-
Aniek9 november 2025 om 17:13
Hallo allemaal Ik Ben van verschillende medicijnen af aan het kicken oxycodon hoogtepunt 12x daags 10mg pregabaline hoogtepunt 600 mg pd amitriptaline hoogtepunt25 mg pd, en fentanyl pleisters hoogtepunt 175mgph. Ben nu 17 week verder toen ik begon met het afbouwen. Heb nu alleen nog een klein stukje pleister. Ben nu 6,5 week verder dat ik voor het laatst ozzy heb gehad 7,5 week geen preg en 16 week geen ami meer en 17 week bezig met de pleisters afbouwen. In het begin ging ik elke week de helft minder. Tot ik op 7,5 mg oxycodon zat toen was het gewoon niet meer te doen want de drang was zo enorm groot om iets te willen hebben elke x de hele dag door… de eerste 24 uur zonder een middel is echt een hel zweten, die wil om iets te willen hebben , heel slecht slapen 1,5 uur over de hele nacht En de nachten zijn het erste….. heel zenuwachtig in je lijf zitten , erge angsten om de gekte dingen niet alleen durfen te zijn bijvoorbeeld of ik had als ik alleen de Kids na school moest doen omdat manlief ochtend dienst had dat ik hier ontzettend bang /angstig voor was. Nergens zin in hebben. Overal pijn hebben, De hele dag door niezen, zere keel, hartkloppingen, duizeligheid ,bijna flauwvallen,
zware benen hebben ,depressiefe gedachten, Diaree & overgeven, geen zin in eten,Heel snel boos of juist verdrietig zijn maar ook ineens heel vrolijk kunnen zijn.Volgens mij is dit het wel zoon beetje waar ik heel erg last van had. Na 4 week zijn de meeste klachten wel weg of veel minder geworden. Wel kan ik nog erg angstig zijn of dat dat zenuwachtige gevoel ineens weer op speelt maar wil minder dan in het begin. Slapen gaat wel al iets beter maar meer dan 4 uur zit er nog niet in. Vaak wakker worden en heel onvast slapen dus bij elk geluidje wakker worden. Hartkloppingen komen af en toe nog om het hoekje kijken alleen zijn vind ik nog niet echt prettig. Angst zit er ook nog wel in af en toe. Mij helpt afleiding te zoeken dingen te ondernemen wandelen/knutselen/huishouden met muziek hard aan enzAls het qua afbouwen lastig wordt omdat je die drang om iets te willen nemen is het misschien wel fijner om meteen te stoppen. Ja dan ga je even een moeilijk tijd in maar ik vond dat minder op het laatste net zo hel.
Dus soms moet je moeilijke keuzes maken die uiteindelijk misschien toch fijner zijn. Want met langzaam afbouwen heb een veele langere tijd dat je k.. voelt als wanneer je meteen stopt ja dan moet je ook wel echt 3 week rekening houden dat je je k.. voelt maar dat is minder lang dan wanneer het langzaam afbouwen.
Maar dit is ook per persoon verschillend sommige kunnen het meteen stoppen niet aan omdat er al bijvoorbeeld achterliggende probleem zijn met depressie of met hart enz. Want dan is het misschien niet handig om meteen te stoppen. Je hele lijf en geest krijgen een donder door het stoppen.Nu heb ik nog iets minder van 1/3 van 12,5 fentanyl pleister die ik in kleine stukjes minder doe. Maar na elk klein stukje minder heb ik weer 3 dagen die afkickverschijnselen dus zit ik er aan te denken om deze er ook maar meteen helemaal af te halen en dan wel weer zoon zoon hel heen te gaan een paar weken maar dan ben ik er wel vanaf……
Maar als ik het kan kunnen het vele met mij ook !
Owja mij hielp wel om alle medicijnen uit huis te doen na 2 dagen gestopt te zijn. Want dan kon ik ook niets meer pakken dus ook niet meer terug vallen.
Heel veel succes en sterkte toegewenst maar je kan het toj toj toj 🍀🍀🍀
En mijn advies is begin nooit aan deze rot medicijnen zoon hel gun je niemand namelijk 😔1 reactieReageren
Peter (huisarts)
9 november 2025 om 18:04Dank voor deze lering!🙏
Reageren