Zoeken Vraag het forum

Afkicken van medicijnen

Peter (huisarts)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

    Hallo,

    Ik ben 5 weken geleden geopereerd aan een goed aardig gezwel op me rechterknie deze is dan ook pas na 12 jaar gevonden en verwijderd.

    Vanaf de operatie heb ik gelijk per dag oxycodon 3 x10mg, 5 x 5mg, diclofinac 3 x 50mg en 3x 1000mg paracetamol, en nog zakjes tegen obstipatie en spuiten tegen trombose gehad en gebruikt.

    Nadat ik nu al een week gestopt ben, voel ik mezelf heel depressief, wazig, zweten, last van me hersenen, keelpijn en hele erge vermoeidheid!

    Komt dit door afkickverschijnselen of heb ik ook een griep te pakken?

    Ik probeer zoveel mogelijk water te drinken om alle bactiereen uit me lichaam te krijgen en neem smoothies, yakult, vitamine pillen. En eet savonds gezond.

    Hoor graag jullie mening, tips, want het word maar niet minder?

    8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

    Ben je van de enen op de andere dag met de oxycodon gestopt?

    Reageren
    Anoniem

    Hoi Tandor,

    Ik ben er inderdaad de een van de andere dag meegestopt

    Reageren
    John (moderator)

    Dan zijn je klachten niet zo vreemd. Het zullen zeer waarschijnlijk ontwenningsverschijnselen zijn van de oxycodon. Omdat je ze niet zo heel lang hebt geslikt zal dit niet zo lang duren. Even doorbijten dus.

    Reageren
    Anoniem

    Als ik het had afgebouwd was dit het probleem niet geweest?

    ben er inderdaad in een keer mee gestopt omdat ik het gevoel kreeg dat het verslavend werd!

    In ieder bedankt voor u reacties !!

    Is er nog iets waardoor het sneller over kan gaan?

    Reageren
    John (moderator)

    Als je ze had afgebouwd, had je er veel minder last van gehad.
    Zorg dat je voldoende drinkt en eet iedere dag een stuk vers fruit.

    Reageren
    Anoniem

    Super bedankt
    Groetjes Maykel

    Reageren
    John (moderator)

    Laat over een paar dagen even weten hoe het met je gaat.
    Succes en beterschap.

    Reageren
    Anoniem

    Zal ik zeker doen! Bedankt voor je belangstelling en advies tandor

    Reageren
Reageer op: Afkicken van medicijnen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB



Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

 

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

medicatie en hulpmiddelen bij stoppen met roken
3 min leestijd

Medicatie en hulpmiddelen voor stoppen met roken

afkickverschijnselen stoppen met roken
4 min leestijd

Afkickverschijnselen na stoppen met roken

4 min leestijd

Wat is een afkickkliniek?

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB



Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.