Zoeken Vraag het forum

Afkicken Dolzam

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Andy

Ik neem van men 19 jaar Dolzam…ben er nu 36.
    Ben dit beginnen nemen voor een domme kiespijn.
    Al snel ondervond ik dat het meer deed dan enkel de pijn bestrijden.
    Na een aantal jaar zat ik op 20 pillen van 50 mg + alle ander shit die ik kon nemen nam ik.
    9 jaar geleden ben ik toen serieus moeten verminderen van 20 pillen naar 4 per dag. Dat was afzien.
    Maar het was me gelukt…. even toch.
    Na een tijdje was het kwade weer geschied en nu tot vorige week zat ik op 10 pillen per dag.
    Aan men huisdokter heb ik vorige week voorgesteld dat ik nu wil gaan afbouwen met een uiteindelijk stop van deze vuiligheid.
    Want ja, ik voel er mij niet meer goed bij dat ik dit neem.
    Nu heeft hij mij Dolzam retard 100 mg voorgeschreven 2 maal per dag mag ik deze nemen.
    Dit is hel, ik voel me slecht en ben momenteel bereid om alles te nemen wa ik in huis heb.
    Maar toch… wil ik het volhouden.
    Kan iemand mij hier raad geven hoe ik dit het beste aanpak.
    De avonden en nachten zijn het ergst en ik ben deze nacht om de afkickverschijnselen niet te voelen, cannabis beginnen roken.
    Dit is ook geen oplossing ik wil het ene niet vervangen door een ander verslavend middel.
    Dus als iemand mij hier wa raad kan geven die er mss ervaring mee heeft gehad ivm wat er momenteel gebeurd met mijn lichaam fysiek en mentaal en wat ik moet doen om er uiteindelijk vanaf te geraken mag dit mij gerust laten weten.
    Grt Andy

4 reacties
    Reageren
    Simonne

ben geheel onverwachts op deze pagina terecht gekomen; ‘k weet wat verslaving inhoud en met zich meebrengt als je er vanaf wil aangezien ook ik verslaafd was.(niet aan dolzam zeg ik erbij)
    Iemand heeft mijn verslaving op zich genomen en er voor mij de overwinning op behaald. Ik ben bloedserieus als ik dit zeg en het is nodig dat je tot het einde van dit schrijven verder leest met hart dat open staat om dit een kans te geven. Denk niet dat jij terwijl met je vingers gaat staan draaien, telkens als het je te zwaar wordt, ga dan op je knieën, vraag Hem om vergeving dat je het zover hebt laten komen, belijd Hem je verslaving en aanvaard Zijn vergeving, dààrom stierf Hij aan het Kruis in jou plaats. Vraag Hem om hulp en als je oprecht bent in je hart naar Hem toe -GELOOF HET NU MAAR DAT HIJ LEEFT- dan zàl Hij je ook tegemoet komen. JEZUS, Zoon van GOD, is Zijn Naam; roep Hem aan. Telkens als je Hem, Jezus, nodig hebt zal Hij er zijn voor jou en je de nodige kracht geven om verder te kunnen. Hij leeft omdat God, deVader, Hem deed opstaan uit de dood en Hij, Jezus, ons Zijn eeuwige Leven nù reeds wil meedelen. Koop jezelf -om te beginnen- een Nieuw Testament met de Psalmen, of, als je het financieel aankan: direct een bijbel. Maar … begin te lezen in het nieuwe testament. En zoek voor jezelf naar een groep wedergeboren christenen, die samen mét jou er tegenaan kunnen. Jezus gaf zijn leven uit liefde voor jou, er is niet één ding aangaande jou dat Hij n i e t weet! Open je hart, geef toe dat je gezondigd hebt, tegen Hem, tegen jezelf, tegen je naasten. Wéét dat Zijn Bloed aan het Kruis gevloeid heeft om je te reinigen van alle schuld, je vergeving te schenken en je terug te verzoenen met God. Daarom zondt God zijn Zoon, als hulp om terug in het reine te kunnen komen met God en terug een levende relatie met Hem te kunnen aangaan. Geef Hem jou verslaving, leg het af bij het kruis, en doe, beetje bij beetje, je nieuwe ‘jij’ aan. Jezus is er ook voor jou. Gewoon ‘doen’ wat er staat met een oprecht hart.

Reageren
    Anoniem

De gevaren van het stoppen met antidepressiva:
    http://antidepressantwithdrawal.info/nl/home.php

Reageren
    Anoniem

Het ergste is dat religieuze types altijd als een hoopje gekken met een wonder oplossing komen. De enige hulp die mij geholpen heeft met mijn ex verslaving is mijn huisarts en familie. Religie heb je niet nodig.

Reageren
    Anoniem

Hou religie er buiten please? Motivatie en volharding, begeleid door een goede arts. Dat helpt. Maar je moet het wel zelf doen. Jezus zal niet van zijn kruis komen om u te genezen.

Relifundis. Man toch…

Reageren
Reageer op: Afkicken Dolzam
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.