Hallo,
15 jaar geleden kreeg ik de diagnose angststoornis. Ik heb daar heel lang goed mee om kunnen gaan.
Sinds een paar maanden beginnen de symptomen weer terug te komen. Veel paniekaanvallen, piekeren, slecht slapen, vaker ziek, weinig eetlust, dan weer super veel eetlust het gaat op en af. Enorm last van hoofdzuisen/oorzuisen. Mijn huisarts advieseerde me paroxetine. Ik wilde eigelijk niet aan medicijen beginnen maar heb het toch geprobeerd. Ik ben er donderdag mee begonnen en vrijdag ging het helemaal mis op mn werk, ik kon niet meer op mijn benen staan. Heel erg duizelig, zweten, raar in mijn hoofd, druk op mijn kaken, trillen door het hele lichaam. Ik ben naar huis gebracht en in bed gaan liggen. Ik dacht misschien moet ik maar rusten en het een kans geven. Vrijdag en zaterdag heb ik de dosis nog genomen maar de symptomen werden alleen maar heftiger, ik voelde me alsof ik een enorme kater had en een week wakker was geweest. Zelfs mijn hoofd trilde/schokte. Verschrikkelijke diaree, het oorzuisen werd 10 x erger dan het al was, druk op de kaken , hartkloppingen. Ik dacht bij mezelf nee, dit houd ik niet vol, dit is niet wat ik wil. Ik heb dus bijelkaar maar 3 doseringen van 20mg genomen en daarna niks meer. Het is nu maandag avond en voel het nog steeds in mijn lichaam. Kan iemand mij helpen of advies geven of een eigen ervaring delen. Hoelang duurt het voordat het uit mijn lichaam is en deze verschijnselen verdwijnen. Dit is echt heftig, ik voel me alsof ik verkeerde drugs heb genomen. Ik heb er zo'n spijt van.
Lieve groetjes Angelique
Na 2-3 dagen is het middel uit je lichaam. Het middel kent bijwerkingen in de eerste weken, maar de vraag is of jouw klachten alleen maar door het middel zijn veroorzaakt of dat het een combinatie was van bijwerkingen en een paniekaanval met hyperventileren.
Ik zou in ieder geval contact opnemen met de huisarts
Bedankt voor de reactie.
Het zou zeker kunnen dat het een combinatie is. Ik weet dat er bijwerkingen bij horen maar ik vind dit wel heel heftig zo. Ik heb geen hyperventilatie gehad. Ik heb de huisarts gebeld en hij komt morgen op huisbezoek. Doordat ik natuurlijk veel pieker houd het me erg bezig en dacht ik dat ik hier mijn ervaring wilde delen en graag reacties en ervaringen van anderen wil horen.
Groetjes Angelique
Paroxetine moet je zo ver mogelijk bij vandaan blijven. Ik snap niet dat doktoren die te weinig verstand van deze zaken hebben dit voorschrijven. Lees je aub goed in, dit is echt gif.
En je schrijft dat je geen hyperventilatie hebt gehad.
Maar grote kans dat je onbewust en chronisch hyperventileert.
Dit merk je zelf waarschijnlijk niet ,maar zeer veel mensen met angst of stress klachten doen het en zien de door hyperventilatie veroorzaakte klachten aan voor iets anders.
En soms is het slikken van medicatie en de angst voor mogelijke bijwerkingen al genoeg om het te triggeren.