- Me22 november 2009 om 21:36
Hallo,
Ik moet 10 dagen achtereen, 3 x p dag 500 mg metronidazol slikken, en ik heb behoorlijk veel last van de bijwerkingen (diarree, misselijkheid, moe, wiebelig), maar ik ben de laatste dagen ook heel vaak erg paniekerig/angstig/over emotioneel, en ook tril ik op die momenten verschrikkelijk. Dan span ik al mijn spieren aan en sta ik helemaal stijf, terwijl ik toch helemaal sta te trillen.
Heeft iemand ervaring met deze pillen, zou dat hierdoor komen? Ik vind het erg vervelend namelijk, maar als ik weet dat het alleen hierdoor komt, dan voel ik me toch wat geruster.5 reactiesReagerenZara28 november 2009 om 18:23Op basis waarvan schrijft u de aanwezige symptomen toe aan de bijwerkingen van het antibioticum? Kunnen de klachten geen gevolg zijn van de aandoening waarvoor u het antibioticum heeft voorgeschreven gekregen?
En hoe is het inmiddels met de klachten?
ReagerenSonja28 november 2009 om 18:27Metronidazol kan ‘psychische’ bijwerkingen hebben als verwardheid, hallucinaties, slaperigheid, en duizeligheid. Dus het is een mogelijkheid dat uw klachten zijn opgetreden als gevolg van uw antiobioticum metronidazol.
ReagerenWMV19 november 2010 om 08:51Ook ik ben aan de metronidazol, ook 3 x 500 mg, gedurende 7 dagen. Ik heb onlangs een nierbekkenontsteking en nierstenen gehad, daarbij flinke stuwingen gehad. Ben nu twee dagen aan de metronidazol en heb pijn in de nierstreek. Kan het zijn dat het middel te belastend is voor mijn (mogelijk wat beschadigde) nieren of kan ik gewoon doorgaan met de metronidazol?
Reagerenanneke30 oktober 2017 om 16:25mijn dochter heeft een kuur van 10 dagen 3 tabletten gehad. volgens de bijsluiter kun je hier ook spier en gewrichtspijn van krijgen. de ha geeft aan dat dit in elke bijsluiter staat en dit niet van de med komt!
wat zeggen jullie hiervan? is dit van de med of heeft de ha gelijk?
ReagerenJohn (moderator)
30 oktober 2017 om 17:27Het staat toch niet voor niets in de bijsluiter..het is wel een bijwerking die maar zelden voor komt.
Reageren