Zoeken Vraag het forum

Teveel cranberry&hibiscus

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Marga

Hallo,

Alsjeblieft veroordeel me niet. Ik weet me geen raad meer.

Omdat ik met aandrang na een blaasontsteking bleef stoeien en ongesteld moest worden ben ik obsessief cranberry pillen met hibiscus extract erin gaan slikken.

Er zijn helaas 50 pillen in een week erdoorheen gegaan, waarvan ik gok 40 in het afgelopen weekend.

IK WEET HET! Ik schaam me dood dat ik mezelf zo ben verloren, maar ik dronk telkens een glas drinken en twee pillen. Dit deed ik voornamelijk afgelopen zondag veel te vaak. Ik denk dat ik er toen wel 20 op had. Het betreft de pillen van Blaseberry en per pil zit er 200 mg cran-Max in en 187,5mg hibiscus extract. Dus ik heb die zondag wellicht zelfs bijna 4g aan hibiscus extract op.
    Ik realiseerde me veel te laat dat ik ruim over de dagdosering ben gegaan.

Even ter beeldvorming.

Ik dronk maandag tot en met donderdag 3 koppen brandnetelthee per dag. Donderdag slikte ik denk ik 2-3 pillen erbij. sinds die avond heb ik diarree (het lijkt nu heel langzaamaan minder diarree-achtig te worden).
    Vrijdagochtend was ik even misselijk maar dat ging al snel over.
    Vrijdag geen pillen meer genomen.

Zaterdag ben ik ook over de scheef gegaan, maar nog niet zo extreem als zondag. Ik gok 6-8 pillen (op verpakking staat 6 per dag). Wel had ik die avond al een aanval. Ik kreeg raar gevoel in buik (geen flinke steken, gewoon…. Onbestendig). Ik kreeg daarop een paniekaanval. Ik belde de spoed maar uiteindelijk na 2 uur zakte het, dus ik dacht dan was het dat dan toch.
    Zondag ben ik dus helemaal de tel vergeten bij te houden. Ik heb er ‘s ochtends wellicht 6 op, toen paar uur weggeweest, toen wellicht weer 4-5? Toen ‘s middags rond 4 uur nog een 2 of zo en toen ben ik gestopt.

Heel lang verhaal sorry maar ik voel me dus sinds zondagavond erg slecht. Maar omdat er geen alarmsignalen zijn, denken ze aan paniek. Maar ik denk nog steeds dat ik ziek ben van die pillen en daar krijg ik paniek van!! Ik wil niet dood!!!

Ik ben enorm bang dat ik mezelf vergiftigd heb.
    Ik heb hier een zware les uit geleerd.

Ik sta nog steeds op met misselijkheid. Ik krijg moeilijk een hap door mijn keel. Mijn buik is ook nog steeds van slag. De poep lijkt heel langzaam aan wel wat “vaster” te worden, maar het is nog steeds een brei. Maar echte water diarree is het niet meer.
    Ik vind het eng om in slaap te vallen maar ik heb vannacht wel gewoon kunnen slapen. Maar toen ik opstond meteen misselijk en daardoor weer heel de dag paniek.
    Ik durf de huisarts niet meer te bellen, omdat ze al geïrriteerd waren gisteren toen ik langs kwam. Ze hadden het gif centrum gebeld met het idee dat ik zondag 15 pillen had en vertelden me dat het ok was. Maar zo VOELT het niet.

Ik heb het afwisselend heel warm (zweten) dan weer koud.
    Ik ben de hele dag misselijk. Ik merk vandaag wel dat als ik toch hele dag door kleine hapjes blijf eten ik me dan wel wat beter voel.

Mijn temperatuur vandaag schommelt tussen 37,2 en 37,8. Afhankelijk van hoe warm ik me kleed. Dus koorts heb ik niet.

Ik zie aan mijn eigen lange verhaal dat ook dit weer een paniek is. Maar ik kom er even niet meer uitz

Ik weet dat dit heel dom was om te doen, en dat deze paniek ook dom is, maar mijn vraag is Puur: kan er nog vergiftiging ontstaan na 2 dagen? Of zit ik nu redelijk veilig?

5 reacties
    Reageren
    Suus

Dit is een vraag voor je huisarts en niet voor een forum!
    Die kan dan ter plekke bepalen of er nog actie ondernomen moet worden of waar je op moet letten.

Reageren
    Marga

Mijn huisarts neemt me niet meer serieus!! Die stuurt me dan door naar de praktijkondersteuner.
    Ze heeft gister het gif centrum gebeld en me volledig gecontroleerd.
    Dat moest ik uit mijn hoofd zetten zei ze.

Maar ik kan dat zo niet loslaten nu wetende dat ik tientallen van die klote pillen op heb. Ik ben er nog, maar ben zo ontzettend bang dat ik alsnog vergiftigd raak omdat ik me zo misselijk blijf voelen. Ik weet niet meer waar ik naartoe moet met mijn vrGen

Reageren
    Suus

Je huisarts heeft je dus wel serieus genomen, door het Gifcentrum te bellen en je te onderzoeken.
    En als na dat onderzoek en dat telefoontje is gebleken dat je in orde bent en geen gevaar loopt, kun je dat dus ook loslaten.
    Precies wat je huisarts dus ook al heeft gezegd.

Reageren
    Marga

Oké. Bedankt voor je eerlijke antwoord.
    Het blijft gewoon knagen dat ik bang blijf dat ik late vergiftigingsklachten ga krijgen. Of is dat dan vaak wel binnen twee dagen aan de orde? Of kan dit nog optreden?
    En kan het zo zijn dat maag/darmstelsel nog wel een aantal dagen gevoelig blijft door de hoeveelheden?

Reageren
    Suus

Hoelang die gevoeligheid aanhoudt, kan niemand je voorspellen helaas.
    Voor een late vergiftiging hoef je niet bang te zijn, want als daar kans op was, had het Gifcentrum dat aan de huisarts aangegeven en ook waar je op zou moeten letten.

Reageren
Reageer op: Teveel cranberry&hibiscus
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.