- Rosa15 november 2009 om 08:06
Hallo mensen,
Sinds een jaar maak ik gebruik van psylliumvezels en iets minder lang van lactulosesiroop. Dit gebruik ik sinds ik gestopt ben met het gebruik van laxeermiddelen. Deze heb ik een langere tijd overmatig geslikt.
Toen ik daarmee ging stoppen kregen mijn darmen natuurlijk een soort van shock en die vezels en later siroop hielpen mijn darmen weer te gaan werken zeg maar.
Maar nu vraag ik mij af of ik met die vezels en siroop zou kunnen stoppen?
Ik denk namelijk dat er heel veel vocht in mijn darmen blijft hangen. Ik drink namelijk super veel op een dag, maar plassen kan ik amper. Het blijft allemaal in mijn buik halen en dat komt er dan de dag erna weer uit via ontlasting (denk ik, zeker weten doe ik natuurlijk niet). Maar goed ik zweet niet overdreven veel, dus het moet toch ergens blijven. En ik las ook dat psylliumvezels en lactulosesiroop vocht aantrekken, dus het zou toch wel logisch zijn..?Maar goed ik had/heb ook geen flauw idee hoeveel ontlasting per dag normaal is, maar ik las dat 100 tot 250 gram per dag normaal is? En volgens mij heb ik boven de 500 per dag! Natuurlijk weet ik dit ook niet zeker, ik ga het niet wegen:P. Maar als ik mij voordat ik naar de wc ga weeg, en daarna, dan kan scheelt dat volgens mij meestal meer dan een halve kilo! En naja ik dacht dat het normaal was, maar schijnbaar dus niet.
Nu vraag ik mij dus af of ik misschien beter kan stoppen met die medicijnen? Ik vind het namelijk ook wel irritant dat ik zoveel naar de wc moet, want het komt ook niet allemaal in 1 keer, dus ik ben zo’n beetje de hele ochtend bezig!
En het lijkt mij ook niet goed dat mijn nieren nu denk ik amper wat te doen hebben..?Verder merk ik dat kauwgum bij mij ook helpt. Ik eet het namelijk veel op een dag. Is een soort van gewoonte geworden. Ik ben het niet gaan eten met het idee dat ik dan beter naar de wc kan, sterker nog ik wist niet eens dat het laxerend werkte. Maar nu krijg ik dus last als ik het niet meer eet! Zou dit ook gewoon een gewenning zijn? Dat ik het een lange tijd niet moet eten en dat het dan vanzelf over gaat?
Nou beetje veel vragen:$. Ik hoop dat jullie er wat meer verstand van hebben:$. Ik blijf namelijk anders naar de dokter gaan..
Groetjes,
Rosa.
1 reactieReagerenDo6 december 2009 om 11:31Waarom ben je zo intensief bezig met eten? Het lijkt wel een dagtaak om dit allemaal bij te houden! Ben je bezig af te vallen? Ik vind het eerlijk gezegd niet gezond om zo gefocust te zijn op eten.
Of ben je ziek? Heb je een ernstige aandoening en is eten voor jou nu eenmaal iets dan veel meer aandacht vereist dan normaal?
Reageren