- Riet3 juni 2025 om 10:27
Na een anti-bioticakuur voir blaasontsteking, last gekregen van ontlasting, geen diarree, maar keutels en moeilijk eruit komen. Eerst macrogol gekregen , 2x per 1 zakje. Na 3 dagen gestopt want was zo zacht dat het net leek alsof mijn hersenen gehersenspoeld waren omdat ik geen goed sein meer kreeg, dat ik moest. Ook valse aandrang , alleen lucht. Werd er wat gespannen van… niet leuk. Daarna leuk het in een overgangsfase te zitten? 1e keer ochtend keutels, tweede keer wat zachter. Ook meerdere keren per dag moeten Maar was nig geen goed gevoel Na aantal dagen dat het weer mijn normaal was. Phyllisiumvezels zakjes 3,6 g gekregen. Uiteraard veel drinken erbij. Het aantal keren naar het toilet op een dag verminderde Na 2 dagen hoefde ik 1 per dag naar de wc alleen in de ochtend. En zag dat mijn darmen bezig waren om de boel te binden. Nu zijn we 5 dagen verder en merk nog steeds dat de ontlasting aan elkaar geplakte brokken of keutels zijn. Hoe moet perse je ontlasting eruit zien als je wilt stoppen ermee? Kan daar namelijk niks over vinden.
4 reactiesReagerenSuus3 juni 2025 om 11:37Je kunt dat beter overleggen met de arts die de vezels heeft voorgeschreven.
Reageren
Sommige mensen moeten ze blijven gebruiken, anderen kunnen op eigen gevoel er mee stoppen.
Daar is geen standaard voorRiet3 juni 2025 om 12:10Suus, ik hief ze niet levenslang te gebruiken, zie reden in mijn verhaal. Moet het een gladde “rookworst worden, of wat bobbelige maat van een kroket met wat barstjes alsof je ziet dat er keutels aan elkaar zitten? Ik weet niet wat mijn gevoel zegt. Normaal gesproken moet ik sowieso 2 of soms 3 keer per dag. Nu maar 1 keer en weet dan ook niet of het dan heel veel moet zijn. Ik voel na die ene keer geen aandrang meer dat wel .
ReagerenJohn (moderator)
3 juni 2025 om 14:50Ontlasting kan verschillende vormen hebben en zeker als je vezels gebruikt. Stop er mee en kijk dan wat er gebeurt. Of overleg het zoals @Suus schreef even met je huisarts
ReagerenSuus3 juni 2025 om 19:48Ik zeg ook niet dat jij ze levenslang moet gebruiken, maar dat in het algemeen de gebruikstijd kan variëren van enkele malen tot levenslang.
Reageren
En dat je arts het beste kan aangeven wat voor jou het verstandigste is om te doen.