Dag
Ik maak me een beetje zorgen, mijn moeder heeft Cataflam voorgeschreven gekregen en maagbeschermers voor de morgend en avond. Maar ze neemt ook bloedverdunners, nl asaflow. Ik heb op het internet gekeken en dat is blijkbaar een zeer gevaarlijke combinatie, maar dn vraag ik me af waarom onze vaste huisarts dat zou voorschrijven? Is het internet weer aan het overdrijven of heeft het toch wat gelijk... Ze heeft de laatste 2 dagen maaglast gehad na het nemen van de deze ontstekingsremmers, wat al raar is als je al maagbeschermers neemt. Vandaag dokterpraktijk gebeld en er kwam een andere arts aan de lijn, zei om te stoppen met die medicatie omdat het inderdaad een maagbloeding kan veroorzaken, en de maagbeschermers verder nemen. Nu vraag ik me af of dit pas kan gebeuren na langdurig nemen of het nu ook zou kunnen.
Ik ben een hypochonder in behandeling, ik was goed bezig maar lijkt nu weer slecht te gaan door heel dees gebeuren, hoe kan ik nu dan de huisarts nog vertrouwen?
Maak me nu zorgen dat et kwade al gedaan is, en dat ze te laat is gestopt... Ze is vrijdag begonnen met 1 in de avond en het weekend 3x per dag zoals beschreven in de doktersvoorschrift.
Ik ga er vanuit de huisarts en ook de apotheek weet welke medicijnen je moeder gebruikt. als er een gevaarlijke combinatie zou zijn, dan is dat ook bij de huisarts en de apotheek bekend.
En nou vraag je hier waarom je vaste huisarts dat zou voorschrijven ..... Ik zou dat dus niet weten. Dat moet je dan dus navragen bij de huisarts. Die kan je vertellen waarom die iets voorschrijft
Ja dat probeer ik ook heel de tijd te denken om te gerust te stellen. We hadden het zelfs gevraagd aan de apotheker en zei dat het geen probleem was. Maar dan zegt een andere arts aan de telefoon dat het gevaarlijk kan zijn in combinatie met bloedverdunners en dat ze beter stopt... Dan weet je het niet meer. Dokter heeft het voorgeschreven voor haar hernia die pijnlijker was dan gewoonlijk. Wat ik bedoel is waarom een dokter het zou voorschrijven als het gevaarlijk zou zijn volgens de andere arts 🤷🏻♀️ is vrij veel risico nemen als het mij vraagt...
Ik kan jou niet vertellen waarom een arts iets anders zegt dan een andere arts