- Marieke12 maart 2017 om 14:01
Ik ben Marieke, bijna 76 jaar en slik nav een hartaanval en plaatsen van stens sinds 2008 bloedverdunners (ascal). Mijn huid is nu zo teer dat ik overal onderhuidse bloedplekken/bloedblaren heb zodra ik mij stoot. Zelfs bij het aanbrengen van dagcrème kleuren mijn wangen extra rood.
Probleem is nu dat we binnenkort naar Griekenland gaan alwaar wij voor het eerst sinds lange tijd weer naar een hammam willen gaan. De vraag is nu: kan/zal ik vóór de vakantie een poosje stoppen met de bloedverdunners?
Wie weet raad?
Grtjs,
Marieke2 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 maart 2017 om 14:16Dat is een vraag die ik zo helaas niet beantwoorden kan. Dat zul je met de cardioloog moeten overleggen. Ik denk alleen dat een hammam niet zo’n goed idee is.
ReagerenCatootje12 maart 2017 om 16:56Als je goed voor je gezondheid zorgt en zorgt voor de juiste voedingsstoffen is de kans op een hartaanval kleiner. Zo is een hoog homocysteïne een risicofactor bij hart- en vaatziekten. Dit is te beïnvloeden door de juiste voeding plus bepaalde supplementen. Zo zijn voor een goede hartwerking onder andere magnesium, vitamine B en D, omega 3, carnitine en q10 nodig. Als je lichaam goed werkt kan het zijn dat je minder of geen medicijnen nodig hebt maar altijd in overleg met de arts.
Reageren