- Afkick6 augustus 2023 om 16:07
Ik ben nu precies 3 weken afgekickt van het medicijn mirtazapine na het ongeveer 1.5 maand gebruikt te hebben. De dosis was 7.5mg en heb deze ook rustig afgebouwd in overleg met de apotheek. Ik heb ondertussen al flink wat afkickverschijnselen gehad zoals: heftige hartkloppingen in rust, moeizame ademhaling soms erbij(gevoel alsof middenrif blokkeert en samen met de hartkloppingen een gevoel van onrust). Visueel alsof kleuren soms van tint veranderen, af en toe een angstig gevoel terwijl ik dit nog nooit eerder in mijn leven heb gehad, Schokken door mijn lichaam, maar paar uur per nacht kunnen slapen, een ziek gevoel terwijl ik geen koorts temperatuur heb. Mijn vraag is nu dus hebben andere mensen dit ook ervaren. Zo ja, hoe lang kan dit duren?
Deze klachten zijn steeds in afwisselende mate soms heb ik een dag dat ik denk dat het afgelopen is, en de volgende dag is het alweer prijs.Mvg.
1 reactieReagerenIna7 oktober 2023 om 18:23Niet kunnen slapen door antidepressiva is heel goed mogelijk. Slik nu nog amitriptyline 25 mg i.p.v. 50 mg.
Reageren