- Prozac24 november 2021 om 18:09
Sinds gister begonnen met nieuwe antidepressiva. Dit keer vooral bedoelt om angst te behandelen. Ik heb gelukkig tot nu toe weinig bijwerkingen, behalve dat ik me een beetje “raar” en “anders” voel, maar dat heb ik meestal als ik antidepressiva slik. Nu is het zo dat ik een slaapstoornis heb en het afgelopen jaar heel hard gewerkt heb om goed te kunnen slapen. Dit gaat nu eindelijk redelijk en ik ben mijn leven weer aan het oppakken.
Nu is het zo dat ik sinds gister last heb van extreem rusteloze benen. Dit is begonnen na het innemen van de antidepressiva. Ik heb er vannacht amper van kunnen slapen, en ook gedurende de dag word ik er gek van. Ik heb op internet gelezen dat dit inderdaad door deze specifieke antidepressiva kan komen, al staat dat niet in de bijsluiter. Vreemd genoeg staat er op internet dat dit enkel rusteloze benen kan verergeren, niet veroorzaken. Het gekke is dat ik dit nog nooit eerder gehad heb. Ook zie ik op internet staan dat als je eenmaal rusteloze benen hebt, dit niet meer overgaat. Ik zit nu echt heel erg te twijfelen wat ik hiermee moet doen. Ik heb de neiging om te stoppen met de antidepressiva en te hopen dat het weggaat. Aan de andere kant hoop ik dat dit wellicht een bijwerking is die vanzelf weggaat, wat je wel vaker ziet bij de eerste weken als je antidepressiva gebruikt. Nou vraag ik me dus sterk af wat wijsheid is, omdat ik dus lees dat dit niet meer weggaat ben ik bang dat afwachten en hopen dat het vanzelf verdwijnt geen goede optie is. Iemand anders dit meegemaakt? Tips? Ik vind het vreemd dat ik hierover geen duidelijk antwoord kan vinden op internet en dat er niks over in de bijsluiter staat. Gaat dit weg als ik stop?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
24 november 2021 om 18:12Ja dat zal weggaan. Maar waarschijnlijk ook als je het middel 2-3 weken hebt gebruikt
Reageren