Zoeken Vraag het forum

Bijwerkingen paroxetine

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Moi

Ik slik sinds 2 maanden paroxetine 20 Mg per dag.
    Merk dat het helpt, tegen uitjes zie ik niet meer op.
    Wel zit er nog bijna dagelijks een angst om de griep te krijgen. Omdat nu een griepgolf gaande is….
    Belachelijke gedachte maar krijg m niet weg.

Ook ben ik ontzettend moe. Ga doodmoe naar bed en sta doodmoe op.
    Ook heb ik last van opvliegers.

Herkent iemand dit?

En wat kan ik doen aan die vermoeidheid en opvliegers?
    En moet ik de dosis misschien verhogen?

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

dat moet je met je arts/behandelaar bespreken, daar kan niemand je advies over geven

Reageren
    Catootje

Antidepressiva zorgen voor tekorten aan bepaalde B-vitamines en verlaging van het melatonine.
    zorgen voor de juiste voeding, bepaalde vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren helpt ook de aanmaak van neurotransmitters als serotonine en melatonine.
    Een griepvirus is meer een aanleiding dan oorzaak van griep krijgen. Gebeurt vooral als je weerstand minder is. Dus zorgen voor voldoende lichaamsbeweging en rust, goede voeding en wat vitamientjes kan schelen. En vooral dingen loslaten.

Reageren
    _87_

Ik slikte Efexor, een ander antidepressivum. Ik kreeg er enorme dwanggedachten en handelingen van. Ik zeg niet dat het door de Paroxetine komt, maar het zou kunnen.

Ik persoonlijk ben geen voorstander van AD, maar dit is berust op mijn eigen ervaring.

Reageren
    _87_

Opvliegers hebben en vermoeidheid zijn bijwerkingen die kunnen passen bij dit soort antidepressivum.

Reageren
    Klaas

Paroxetine is altijd een slechte keus, zelfs als het helpt moet je er ook ooit weer vanaf, en het afkicken van dit middel kan op een gruwelijk drama uitlopen. Heeft je voorschrijvend arts je daar wel voor gewaarschuwd?
    Dit middel had daarom reeds lang verboden moeten zijn en is zeker geen eerste keus middel meer. Steeds meer artsen schrijven het ook niet met voor, voornamelijk vanwege het rampzalige ontwennings profiel.
    Ik zou stoppen nu het waarschijnlijk nog kan een naar andere wegen zoeken om angst of depressie te overwinnen.

Reageren
    _87_

Totaal met Klaas eens.

Dat is de reden ook dat ik na vier maanden tegen adviezen in stopte. Mijn depressie is heftiger dan ooit te voren. Maar ik ben vastbesloten om door te gaan!

Reageren
Reageer op: Bijwerkingen paroxetine
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.