- Turbopenguin14 november 2008 om 17:35
Eerder heb ik het rijexamen gedaan, waarvoor ik helaas gezakt ben. Hartstikke vervelend, maar wat ik mijzelf het meest kwalijk neem, is dat ik geheel dichtsloeg tijdens het afrijden. Ik was zo ontzettend zenuwachtig. Ik ben echter bang dat de volgende keer net zo erg wordt en vroeg me af, of iemand een tip heeft, of wellicht een suggestie voor een lichtkalmerend middel, dat mijn rijgedrag niet negatief beinvloedt?
Bij voorbaat dank voor de hulp.
4 reactiesReagerenbrenda14 november 2008 om 19:14je kan 2 dingen doen, je kan het hele gedrag proberen te veranderen en naar een Klassiek Homeophaat gaan, of je kan voor de korte termijn oplossing kiezen en een pilletje nemen, b.v. Plantival.
Reageren
aan jou de keus.
succes, BrendaMarloes15 november 2008 om 02:12Valeriaan kan helpen, wel de bijsluiter lezen.
Een concentratieoefening is een nog natuurlijker manier rustig en geconcentreerd te worden. Of je gaat mediteren, er zijn genoeg beginnersoefeningen die snel helpen.Succes.
ReagerenLinde15 november 2008 om 03:35Faalangst hoort bij weinig zelfvetrouwen. je kunt de faalangst verminderen met medicijnen maar daarmee verdwijnt het niet en zul je er de volgende keer weer net zoveel last van hebben.
Als je goed oefent, verdwijnt de faalangst ook en blijft die weg als je succes boekt.Op de korte termijn zijn medicijnen dus net zo effectief, op de lange termijn heb je er niets aan.
In de psychiatrie is hier veel over geschreven, er wordt geadviseerd te streven naar autonomie; met andere woorden, zelf verantwoordelijk zijn voor de gevolgen van je eigen beslissingen.
Succes met je rijexamen.
ReagerenTurbopenguin16 november 2008 om 14:08allen bedankt voor jullie reacties!
Reageren