Zoeken Vraag het forum

Middel tegen faalangst?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Turbopenguin

Eerder heb ik het rijexamen gedaan, waarvoor ik helaas gezakt ben. Hartstikke vervelend, maar wat ik mijzelf het meest kwalijk neem, is dat ik geheel dichtsloeg tijdens het afrijden. Ik was zo ontzettend zenuwachtig. Ik ben echter bang dat de volgende keer net zo erg wordt en vroeg me af, of iemand een tip heeft, of wellicht een suggestie voor een lichtkalmerend middel, dat mijn rijgedrag niet negatief beinvloedt?

Bij voorbaat dank voor de hulp.

4 reacties
    Reageren
    brenda

je kan 2 dingen doen, je kan het hele gedrag proberen te veranderen en naar een Klassiek Homeophaat gaan, of je kan voor de korte termijn oplossing kiezen en een pilletje nemen, b.v. Plantival.
    aan jou de keus.
    succes, Brenda

Reageren
    Marloes

Valeriaan kan helpen, wel de bijsluiter lezen.
    Een concentratieoefening is een nog natuurlijker manier rustig en geconcentreerd te worden. Of je gaat mediteren, er zijn genoeg beginnersoefeningen die snel helpen.

Succes.

Reageren
    Linde

Faalangst hoort bij weinig zelfvetrouwen. je kunt de faalangst verminderen met medicijnen maar daarmee verdwijnt het niet en zul je er de volgende keer weer net zoveel last van hebben.
    Als je goed oefent, verdwijnt de faalangst ook en blijft die weg als je succes boekt.

Op de korte termijn zijn medicijnen dus net zo effectief, op de lange termijn heb je er niets aan.

In de psychiatrie is hier veel over geschreven, er wordt geadviseerd te streven naar autonomie; met andere woorden, zelf verantwoordelijk zijn voor de gevolgen van je eigen beslissingen.

Succes met je rijexamen.

Reageren
    Turbopenguin

allen bedankt voor jullie reacties!

Reageren
Reageer op: Middel tegen faalangst?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.