- Kkk15 augustus 2018 om 17:24
Hallo,
Ik slik sinds enkele maanden paroxetine. Het gaat veel beter dan eerst met m’n depressie. Nu heb ik gelezen dat paroxetine je dik maakt. Ik ben ook geopereerd aan mijn knie en ben daardoor erg aangekomen. Ik wil graag afvallen, maar vraag mij af of dit met paroxetine lukt. Ook heb ik last van mijn sex leven. Je hebt minder zin in sex en het sperma spuit er niet uit, maar loopt eruit. Ik ben bang dat ik m’n vriendin zo niet zwanger kan krijgen. Is dit normaal? En kan dit kwaad qua zwanger worden
2 reactiesReagerenCatootje15 augustus 2018 om 18:37Antidepressiva remmen de aanmaak van melatonine, wat ontregeling van andere hormonen geeft. Ook zorgen ze voor tekorten aan diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen, waaronder magnesium, Q10 en vitamine B. Een tekort aan melatonine kan gewichtstoename in de hand werken. Ben zelf meer een voorstander van oorzaken aan te pakken, zoals voedingspatroon, tekorten aan diverse voedingsstoffen en natuurlijk emotionele factoren.
Reageren_87_15 augustus 2018 om 22:00Ik weet inderdaad niet hoe lang je de medicatie al gebruikt, hoe oud je bent, en hoe lang het al beter gaat… Misschien kun je eens samen met je arts overleggen om te stoppen. Let wel, doe dit in uiterst kleine stapjes!!
Reageren