- Nicky12 juli 2018 om 22:40
Beste lezer,
Ik heb epilepsie. Dit sinds mijn 15e en ik ben nog steeds op zoek naar een juiste mix van medicatie. Het ziekenhuis zei me dat ik alles al geprobeerd heb. Ik verdraag alleen keppra (waarvan ik de hoogste dosis neem), vimpat, en lamictal (maximaal 3x 100mg omdat ik anders last krijg van bijwerkingen waaronder dubbel zicht en evenwichtsproblemen. Omdat een de epileptische aanvallen toenamen kon ik dus alleen mijn vimpat ophogen… Ik nam 3x 100mg maar ze hebben mijn dosis ’s avonds verhoogd naar 200mg. Dit op mijn eigen tempo, een maand (de professor gaf me 2 weken, maar door slechte ervaringen met verhogen en bijwerking heb ik de tijd verlengd). Nu ik de laatste tijd terug s’ ochtends meer last heb van de duizeligheid van de lamictal vraag ik me af of dat te maken heeft met de verhoging van vimpat… Ik vind geen informatie op het internet dus ik hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven.
Alvast bedankt,
Nicky
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 juli 2018 om 02:59Het zou door de verhoging kunnen komen
ReagerenCatootje13 juli 2018 om 07:10Wat medicijnen onder andere doen, is zorgen voor verliezen aan diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen. Anti-epileptica vooral aan diverse B-vitamines, vitamine D en K. Op de kortere of langere termijn kan dit klachten geven. Sommige medicijnen verminderen de aanmaak van melatonine. Weet niet of dat het geval kan zijn bij dit soort middelen. Vanwege je duizeligheid vraag ik het me af. Een tekort aan melatonine kan vele klachten geven.
Alternatief kan zijn is wat doen aan oorzaken, zoals voedingspatroon en overbelasting door exorfinen, tekorten aan bepaalde voedingsstoffen enz. De aanmaak van gaba is ook via natuurlijke weg te beïnvloeden.
Reageren