- Anoniem27 maart 2016 om 00:31
Hallo,
Mijn vader heeft 4 maanden geleden een beroerte gehad en na 1 dag kreeg hij last van epileptische aanvallen. Het eerste medicijn werkte niet. Daarna is hij op Keppra gezet. Hij heeft nu 4 maanden 2 maal per dag 500 mg. geslikt en moet nu op advies van de neuroloog afbouwen. Hoe lang zal dit duren en waar moeten wij in die tijd op letten?
Met vriendelijke groet,
Danique7 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 maart 2016 om 10:33Dat is helaas moeilijk te zeggen. Dat zal niet voor iedereen hetzelfde zijn.
ReagerenAnoniem27 maart 2016 om 16:00Afbouwen kan makkelijk een paar maanden duren. De één heeft wel last van afkickverschijnselen en de ander niet. Denk dan aan moeheid, duizeligheid, misselijk etc. Vraag het na bij de arts welke verschijnselen er zijn en de ernst hiervan
ReagerenAnoniem27 maart 2016 om 23:04Bedankt voor de reacties. Ik vraag het vooral, omdat ik in de bijsluiter lees, dat afbouwen langzaam moet gebeuren, maar hij nu in het revalidatiecentrum na 4 dagen helemaal geen anti-epilepticum meer hoeft in te nemen. Binnen 4 dagen van 1000 Mg per dag naar niets. Is dit niet erg riskant? Ik zal het dinsdag ook bij de revalidatiearts navragen, maar ben bang dat er misschien voor die tijd al signalen kunnen zijn dat het niet goed zit.
ReagerenPriscilla18 juni 2020 om 13:49ik Ben vijf wekengestopt nu met keppra 500mg ma heb sinds een week depressief gevoel hebben nog mensen hier ervaring mee grtjs
ReagerenPeter9 maart 2023 om 16:12Ben van 2 maal 500 mg naar 500 per dag afgebouwd.Ben overemotioneel en depri sinds enkele dagen.Binnen week naar 250mg en verder afbouwen tot 0.Hoop dat de effecten verdwijnen ‘
ReagerenFransien4 maart 2025 om 10:41Help wil afbouwen van 1000 mg naar 750; wordt doodongelukkig van kepra en heb veel last van bijwerkingen. zie dat dementie ok eerder kan komen en ook dat je minder lang leeft.
Reageren
Wie heeft veilig advies.
Kan pas in mei bij dokter terecht.Fransien4 maart 2025 om 10:44Bijwerkingen zijn jeuk, onstilbare oogbewegingen
Reageren
In t begin ook enorme puisten gehad, dat Werdontkend door dokter. Aub geef adcvies