Zoeken Vraag het forum

Afbouwen Keppra

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    Mijn vader heeft 4 maanden geleden een beroerte gehad en na 1 dag kreeg hij last van epileptische aanvallen. Het eerste medicijn werkte niet. Daarna is hij op Keppra gezet. Hij heeft nu 4 maanden 2 maal per dag 500 mg. geslikt en moet nu op advies van de neuroloog afbouwen. Hoe lang zal dit duren en waar moeten wij in die tijd op letten?
    Met vriendelijke groet,
    Danique

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is helaas moeilijk te zeggen. Dat zal niet voor iedereen hetzelfde zijn.

Reageren
    Anoniem

Afbouwen kan makkelijk een paar maanden duren. De één heeft wel last van afkickverschijnselen en de ander niet. Denk dan aan moeheid, duizeligheid, misselijk etc. Vraag het na bij de arts welke verschijnselen er zijn en de ernst hiervan

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor de reacties. Ik vraag het vooral, omdat ik in de bijsluiter lees, dat afbouwen langzaam moet gebeuren, maar hij nu in het revalidatiecentrum na 4 dagen helemaal geen anti-epilepticum meer hoeft in te nemen. Binnen 4 dagen van 1000 Mg per dag naar niets. Is dit niet erg riskant? Ik zal het dinsdag ook bij de revalidatiearts navragen, maar ben bang dat er misschien voor die tijd al signalen kunnen zijn dat het niet goed zit.

Reageren
    Priscilla

ik Ben vijf wekengestopt nu met keppra 500mg ma heb sinds een week depressief gevoel hebben nog mensen hier ervaring mee grtjs

Reageren
    Peter

Ben van 2 maal 500 mg naar 500 per dag afgebouwd.Ben overemotioneel en depri sinds enkele dagen.Binnen week naar 250mg en verder afbouwen tot 0.Hoop dat de effecten verdwijnen ‘

Reageren
    Fransien

Help wil afbouwen van 1000 mg naar 750; wordt doodongelukkig van kepra en heb veel last van bijwerkingen. zie dat dementie ok eerder kan komen en ook dat je minder lang leeft.
    Wie heeft veilig advies.
    Kan pas in mei bij dokter terecht.

Reageren
    Fransien

Bijwerkingen zijn jeuk, onstilbare oogbewegingen
    In t begin ook enorme puisten gehad, dat Werdontkend door dokter. Aub geef adcvies

Reageren
Reageer op: Afbouwen Keppra
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.