- anoniem10 juni 2018 om 10:10
Ik slik al aantal jaar naproxen voor mijn migraine en menstruatie pijn.
Vanacht heb ik 2 naproxen pillen ingenomen (1000 mg) + 2 paracetamol (1000mg).
Daarnaast heb ik vanacht ook 2 blikjes energiedrank genomen (500ml)
Vanochtend werd ik wakker met enorme buikpijn..
Wat kan ik doen?
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 juni 2018 om 10:18Buikpijn of maagpijn?
Wie drinkt er nu energiedrank midden in de nacht? Je neemt pijnstillers tegen de pijn en gaat dan een caffeine shot nemen om wakker te blijven…pfff
Reageren
Ik weet niet in welke afstand je de naproxen hebt genomen, maar daar moet je toch wat voorzichtiger mee zijn.Anoniem10 juni 2018 om 10:59Ik slikte het voor mijn migraine. Toen de pijn weg was, nam ik energiedrank om inderdaad wakker te blijven zodat ik kon leren voor mijn te ramens. Misschien niet slim inderdaad.
Echter was mijn vraag wat ik nu het beste kan doen.
ReagerenJohn (moderator)
10 juni 2018 om 11:01Heb je buikpijn of maagpijn? Hoe snel achter elkaar heb je de naproxen genomen?
ReagerenAnoniem10 juni 2018 om 13:20Buikpijn
ReagerenAnoniem10 juni 2018 om 13:20Er zat ongeveer 1,5 uur tussen
ReagerenJohn (moderator)
10 juni 2018 om 13:48Dat zal dan de combinatie zijn geweest. als de klachten aanhouden ga dan naar de dokter. Het is niet verstandig om zoveel naproxen achter elkaar te nemen. Je zou daar een maagbloeding van kunnen krijgen. Drink voldoende water.
ReagerenCatootje10 juni 2018 om 14:58Een pijnstiller kan soms verlichting geven maar doet niks aan de oorzaken van je klachten en kan ook beter niet langdurig worden gebruikt.
Denk bij migraine en menstruatiepijn vooral aan de rol van je voedingspatroon en tekorten aan diverse voedingsstoffen. Belangrijk is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, waardoor je bloedsuikerspiegel stabiel blijft, wat beter is voor je hele gezondheid. Stoffen als histamine en tyramine in je voeding, alsmede exorfinen, kunnen ook klachten als migraine uitlokken. Daarnaast kunnen diverse vitamine, mineralen, vetzuren en aminozuren je hele gezondheid helpen ondersteunen. Ben zelf van mijn menstruatiepijnen afgekomen door een beter voedingspatroon en stofjes als magnesium, vitamine B en D en teunisbloemolie. Verder kan oestrogeendominantie een rol spelen bij zowel menstruaieklachten als bij migraine.
NSAID’s werken ontregelend op je hormoonhuishouding en zorgen ervoor dat je tekorten krijgt aan allerlei vitaminen, mineralen en andere stoffen in je lichaam, waaronder vitamine B12 en ijzer. Energydrinks bevatten veel suiker, wat ontregelend werkt op je bloedsuikerspiegel.
Reageren