Zoeken Vraag het forum

Rabeprazol natrium

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Geen naam

Goedendag

Ik slik al bijna een jaar rabeprazol. Ongeveer een maand geleden was de medicijn op bij mijn apotheek voor een herhaalrecept. Ik kreeg een recept zodat ik het bij een ander apotheek alsnog kon ophalen. Ik heb het bij de amder apptheek opgehaald maar was van een andere fabrikant uit Spanje.

toen ik dat ging slikken kreeg ik enorme maagpijn/branding. Toen werd mijn ontlastingpatroon ook verandert. In de ochtend had ik aandrang om mijn ontlasting te doen. Nu voel ik geen aandrang om mijn ontlasting te doen. Ik doe het wel maar het lijkt alsof ik nu zelf een beetje moeite doe om mijn ontlasting te doen.

heeft de rabeprazol van een andere fabrikant mijn darmen ofzo beschadigt of wat anders? Ik kreeg deze klachten toen ik dat van Spanje ging slikken, maar de apptheek zegt dst het niets uitmaakt. Maar ik kreeg dit klachten door dat?

( ik ben al inmiddels 3 weken met dat fabrikant gestopt ga ik verder op wat ik altijd kreeg, nog steeds niet echt een gevoel om mijn ontlasting te doen, daarom vroeg ik of het wat beschadigt ofzo heeft of is dat niet mogelijk )

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De werkzame stof in het geneesmiddel is wel dezelfde, maar de hulp- en vulstoffen kunnen wel verschillend zijn. Daar kun je dan wel last van krijgen. Maar een beschadiging zal er niet door zijn ontstaan.

Reageren
    Geen naam

Bedankt voor uw antwoord dhr. Tandor

alleen vroeg ik me af, stel ik kreeg de klachten door de andere hulp en vulstoffen, dan zou het bijwerking weg moeten gaan omdst ik al 3 weken dat niet meer slik, terwijl het tijdens dat was begonnen.

ik twijfel heel veel over mezelf. Mijn aandrang voor ontlasting is niet echt terug, ik vroeg me af of dat door dat is gekomen terwijl ik al 3 weken ermee ben gestopt

Reageren
    John (moderator)

Ja, als het van de medicijnen was/is, zou het weg moeten gaan. Als de klachten echter blijven aanhouden, dan zou er een andere oorzaak moeten zijn.

Reageren
    Geen naam

bedankt voor uw antwoorden, had ik wel nodig.

eerlijk gezegt ben ik ook stress kip, ik ben een man van 20 en ik stress me heel veel over mijn gezondheid, en maak me ook zorgen erover.

ik begin gelijk volgens mij te diep na te denken. Of het door de medicatie komt en mijn organen heeft beschadigt dit en dat.

Ik moet het volgens mij gewoon afleren om te veel op me zelf te letten en alles laten gaan

Reageren
    Catootje

Maagzuurremmers zorgen ervoor dat je tekorten krijgt aan allerlei vitaminen en mineralen, waaronder ijzer, calcium, Q10, vitamine A t/ E. Zeker bij langdurig gebruik kan je tekorten krijgen aan alle voedingsstoffen, ook aminozuren.

Veel mensen hebben juist een tekort aan maagzuur, door teveel snelle suikers, te weinig vezels en door tekorten aan divers voedingsstoffen. Je lichaam voorzien in de juiste bouwstoffen kan ook schelen in de stressbestendigheid.

Reageren
Reageer op: Rabeprazol natrium
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.