- Anoniem119919 april 2018 om 21:02
hallo
ik word behandelt met rabeprazol maar mijn vraag is het volgende.
als ik telkens herhaalrecept laat doen door de apotheek krijg ik mijn medicijn heketijd in andere doosjes.
Een keer is het sandoz, een keer is het een groene doos. Net heb ik op de krant ook iets over dit gelezen, het is tog niet leuk dat patienten moeten testen hoe de medicijnen van verschillende fabrieken werken?
dus mij vraag is is het schadelijk dat ik steeds een rabeprazol slik van een andere fabrikant???
ik voel me dr wel onzeker over en vind het niet leuk.
heeft het juist schade voor mn maag ofniet ?
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 april 2018 om 22:46Dat kan geen kwaad. De werkzame stof is in alle pillen dezelfde
ReagerenAnoniem119919 april 2018 om 23:09dat weetnik niet. Als jij dat zegt is het wel zo denk ik.
ik word behandelt voor gastritis. Het irriteerde me niet heel veel maar het irriteert gewoon wel maar niet te.
ik slik al paar maanden rabeprazol, alleen bij het merk/fabrikant sandoz en rabeprazol fondus ( in een groen doos ) was mijn maag beetje normaal ( met nog steeds klachten ).
alleen heb ik nu via mn andere apotheek rabeprazol fondus ( ook groene doos ) maar erbij staat er chemo iberica gekregen wss is het uit een ander land ofzo. Dus weer een ander. Heb van dat nu 7/8 ongeveer geslikt slleen mijn maag doet gigantisch pijn terwijl ik dit nooit eerder heb gehad.
ik dacht dst het door dat verandering kwam? Dus dat is niet zo?
bedankt alvast
ReagerenAnoniem119919 april 2018 om 23:10want zo een pijn en irritatie heb ik nog nooit gehad met mijn maag, tijdens mijn maagonsteking periode. Na dit wel..
ReagerenJohn (moderator)
19 april 2018 om 23:17Dat zal niet door de verandering zijn. Ga wel met de klachten naar de huisarts
ReagerenCatootje20 april 2018 om 08:17Maagzuurremmers zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen in je lichaam, wat op de kortere of langere termijn klachten kan geven. Het ene of het andere merk zou nog iets kunnen uitmaken maar de uitwerking is het zelfde. Daarbij is het zo dat veel mensen juist een tekort hebben aan maagzuur, waardoor een slechtere vertering, waardoor de boel kan gaan branden.
ReagerenPeter21 april 2018 om 02:42U heeft een punt.
Zie ook de uitzending van Zembla van afgelopen woensdag:
https://npo.nl/zembla/18-04-2018/BV_101386406
Reageren