- Henk3 mei 2018 om 06:45
Sinds 10 maanden gebruik ik ivm burn out een lage dosering xanax. Zo’n 0.25mg per dag of de helft daarvan. Soms gebruik ik het een aantal dagen niet. Maar dan gebeurd er iets stressvols en pak ik toch weer zo’n pil voor rust en vertrouwen.
Nu werk ik nog halve dagen en wil eigenlijk stoppen met de xanax voordat ik weer fulltime werk. Mijn huisarts zegt dat deze langdurige lage dosering niet perse kwaad kan als ik maar niet naar meer verlang.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het langdurig gebruiken van een lage dosering xanax?
3 reactiesReagerenCatootje3 mei 2018 om 08:02Benzo’s remmen de aanmaak van melatonine; naast dat ze zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen, die juist belangrijk zijn voor de aanmaak van je neurotransmitters. Wat aanvulling van stofjes die helpen het melatonine aan te maken kan dus schelen, zoals tryptofaan. Zelf geen voorstander van melatoninepilletjes omdat je dat stofje zelf kan aanmaken.
In een ver verleden zelf van alles geslikt, waaronder een sterke benzo. Was lastig om mee te stoppen.
ReagerenHenk3 mei 2018 om 21:34@catootje waarom zit jij elk forum over benzo’s te vullen met jezelfde praatje?
ReagerenLeo23 februari 2019 om 22:39Ja absolute verslaving waar je nooit ! meer vanaf raakt. Ik kan het weten, het is erger dan de hel. AUB neem nooit of te nimmer xanax. Doe jezelf een lol. Het is verschrikkelijk.
Reageren