Zoeken Vraag het forum

Langdurig gebruik Xanax/Alprazolam

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Henk

Sinds 10 maanden gebruik ik ivm burn out een lage dosering xanax. Zo’n 0.25mg per dag of de helft daarvan. Soms gebruik ik het een aantal dagen niet. Maar dan gebeurd er iets stressvols en pak ik toch weer zo’n pil voor rust en vertrouwen.

Nu werk ik nog halve dagen en wil eigenlijk stoppen met de xanax voordat ik weer fulltime werk. Mijn huisarts zegt dat deze langdurige lage dosering niet perse kwaad kan als ik maar niet naar meer verlang.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het langdurig gebruiken van een lage dosering xanax?

3 reacties
    Reageren
    Catootje

Benzo’s remmen de aanmaak van melatonine; naast dat ze zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen, die juist belangrijk zijn voor de aanmaak van je neurotransmitters. Wat aanvulling van stofjes die helpen het melatonine aan te maken kan dus schelen, zoals tryptofaan. Zelf geen voorstander van melatoninepilletjes omdat je dat stofje zelf kan aanmaken.

In een ver verleden zelf van alles geslikt, waaronder een sterke benzo. Was lastig om mee te stoppen.

Reageren
    Henk

@catootje waarom zit jij elk forum over benzo’s te vullen met jezelfde praatje?

Reageren
    Leo

Ja absolute verslaving waar je nooit ! meer vanaf raakt. Ik kan het weten, het is erger dan de hel. AUB neem nooit of te nimmer xanax. Doe jezelf een lol. Het is verschrikkelijk.

Reageren
Reageer op: Langdurig gebruik Xanax/Alprazolam
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.