Zoeken Vraag het forum

Huisarts vertellen hoe ik me voel? –> gerelateerd aan antidepressiva

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi allemaal,

Ik heb even een vraag aan jullie. Ik zit al jaren bij dezelfde huisarts, maar weet eigenlijk niet of die nog wel voldoet. Op zijn advies ben ik een paar jaar geleden in een week gestopt met mijn antidepressivum waardoor ik doodziek werd. Daardoor was mijn hele vertrouwen in hem weg, maar dat heb ik hem nooit verteld en ik had (tot nu) ook niet de energie om op zoek te gaan naar een andere huisarts (en wie zegt dat die wel goed zou zijn?) Ik heb morgen een afspraak bij hem en zou hem eigenlijk wel graag willen vertellen wat hij in mijn ogen toen heeft aangericht, maar ik ben bang dat ik dichtklap. Wat raden jullie aan? Wel doen, niet doen?

En wat zijn jullie ervaringen met huisartsen gerelateerd aan het voorschrijven/gebruik van antidepressiva en het afbouwen ervan? Wisten ze meer dan alleen de theorie “je hersenen missen een chemisch stofje” en stonden ze open voor jouw perspectief? Als ik ga afbouwen zou ik het toch wel fijn vinden om in ieder geval het idee te hebben dat mijn huisarts achter me staat en er voor me is. Heeft iemand die ervaring gehad? Of juist het tegenovergestelde? Ik hoor jullie ervaringen graag!

2 reacties
    Reageren
    Catootje

Zeker over hebben. Als je verder tevreden bent over je huisarts kan een gesprek helpen. Hulpverleners denken soms te makkelijk, weten vaak niet eens wat medicijnen met je kunnen doen. Ik weet niet wie dan na je stoppoging je antidepressiva heeft voorgeschreven. Vraag je huisarts of andere hulpverlener hulp bij het afbouwen, om dat op een rustige manier te doen, met kleine stapjes.

Als je in het algemeen ook niet tevreden bent met hem dan misschien iemand anders zoeken.

Afbouwen kan moeilijk zijn. Ook al omdat de medicatie je afhankelijk houdt. De meeste antidepressiva werken in op de heropname van serotonine en zorgen daarom voor en tekort aan melatonine. Melatonine wordt namelijk aangemaakt uit serotonine. Daarnaast zorgen antidepressiva voor tekorten aan allerlei vitaminen, mineralen en andere stoffen die juist belangrijk zijn voor de aanmaak van je neurotransmitters. wat aanvulling van stofjes kan dan schelen in de afkickverschijnselen.

Reageren
    Anoniem

Ik ben al een jaar ontzettend depressief na zeer ernstige gebeurtenissen, maar mijn huisarts weigert mij enige vorm van medicamenteuze behandeling te geven. Geen slaappil, kalmerend middel of Antidepressivum. Ik sta nu op een wachtlijst bij een psychiater die blijkbaar wel bekwaam is om dat te doen, alleen dat duurt 6 maanden. Ik vind het schandalig dat mijn huisarts niks voor mij wilt doen en geeft als reden dat hij niet aan mij kan ”zien” dat er iets met mij aan de hand is. Wat vinden jullie hiervan?

Reageren
Reageer op: Huisarts vertellen hoe ik me voel? –> gerelateerd aan antidepressiva
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.