- Maria4 oktober 2017 om 20:28
ik ben nieuw hier maar wil toch ook mijn verhaal even kwijt, heb alles doorgelezen wat een hel!! Ik slik al 16 jaar seroxat en vorig jaar 2016 kreeg ik steeds meer paniekaanvallen ik slikte 28 mgr de jaren ervoor ging het ook al niet helemaal goed en besloot eind vorig jaar dat ik er van af wilde, dat kon ik niet alleen en ben via de huisarts opgenomen bij ggz bij Maastricht dat is een afkickkliniek voor van alles en nog wat ik was de enige voor medicatie afbouw, dit was zeker niet leuk te noemen en ben in 14 dagen 8 mgr afgebouwd wat veel te snel is ik moest er 10 weken verblijven maar kon na vier en halve week naar huis de rest kon ik thuis wel verder doen vonden ze waar ik in eerste instantie heel blij mee was, maar toen begon de ellende pas echt, en nog steeds heb via via. Suplemententen geslikt van “ de weg terug” die deden wel wat maar niet genoeg, ben nu 7 maanden verder en slik nog steeds 20 mgr omdat het niet verstandig was verder af te bouwen ben eergisteren ook begonnen met 1 mgr meer in de hoop dat ik me wat beter ga voelen, ik wou dat ik er nooit aan begonnen was??? niet aan de afbouw maar aan het medicijn
32 reactiesReagerenMaria4 oktober 2017 om 20:30Ik wens iedereen heeeeel veel sterkte en succes
Reageren_87_5 oktober 2017 om 08:45Goh Maria, wat een heftig verhaal. Ik weet, door ervaringen te lezen dat de afbouw van dit middel erg ingrijpend kan zijn. Naar mijn weten is het niet verstandig om dit middel in een korte tijd met zo’n hoeveelheid af te bouwen. Doe dit heel erg langzaam. Ervaringen en uitleg zijn te vinden op deze website.
Ik heb een ander middel (Efexor) geslikt, dat mogelijk nog heftiger is qua ontwenning. Ik ben na 4 maanden volledig gebruik tegen alle adviezen in, gaan afbouwen. Puur om het feit dat ik nog ergens gevoel had, en dat gevoel zei me dat dit foute boel was. Ik heb er in totaal ruim een half jaar over gedaan om 75 mg Efexor af te bouwen, en nog heb ik wat klachten gehad hoor. Het was geen pretje. Vanaf morgen de eerste dag zonder actieve stof van Efexor in mijn lichaam.
Reageren_87_5 oktober 2017 om 08:50Ik kan je adviseren, mocht je opnieuw willen afbouwen, pas je voeding aan, eet veel vers fruit. Drink erg veel water, gebruik lijnzaad voor de stoelgang. Slik Omega vis capsules van hoge dosering voor hersenschokken, gebruik Magnesium (450mg) voor zenuwstelsel en spieren. Ook zou dit helpen om een depressie tegen te gaan. En… Ga bewegen. Ook al begin je hier minimaal mee. Ga door en geef niet op!!
ReagerenCatootje5 oktober 2017 om 09:21Bij paniekaanvallen kan je voeding een rol spelen. Vooral teveel snelle suikers; die zorgen voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel, waardoor hormonenn en neurotransmitters ontregeld raken. Beter zorgen voor meer complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels bij elk eetmoment, waardoor je bloedsuikerspiegel stabieler blijft. Daarnaast kunnen er voedselovergevoeligheden spelen, zoals histaminerijke voeding.
Verder kunnen er tekorten spelen, zoals magnesium, zink, vitamine B en D en omega 3. Dit soort stoffen zorgt, samen met allerlei aminozuren voor de aanmaak van je neurotransmitters. Aanvullend kan een middel als theanine of valeriaan helpen. Gebruik zelf 5htp maar dat mag niet in combinatie met bepaalde medicatie, zoals je jouwe dus.
Een goede basis qua gezondheid kan schelen in je klachten. Afbouwen of stoppen met medicatie zou je moeten doen in overleg met een arts.
Reageren_87_5 oktober 2017 om 09:36Dat laatste, daar ben ik het geheel mee eens, echter schiet de kennis en kunde gek genoeg bij de meeste artsen te kort, als het gaat om zware AD medicatie, dus ben je aangewezen op jezelf, je intuïtie en lotgenoten.
ReagerenMaria5 oktober 2017 om 11:56hallo,
efexor is idd ook niet niks, maar jij bent al heel ver gekomen super knap!!!! Ik wens je heel veel sterkte!!!
ReagerenMaria5 oktober 2017 om 12:04Catootje,
water drinken doe ik al heel veel ijnzaad is voor mij geen oplossing daar ik al 6 a 7 keer naar de wc moet, ik slik saffraan,omega 3, vit D magnesium word ik super onrustig van ik reageer altijd anders dan andere blijkbaar en multi senior dat was het wel,en als het helemaal niet gaat tranxene een soort van diazepam,
super veel succes allemaal en dank voor je reactie
ReagerenMaria5 oktober 2017 om 12:1087 daar heb je helemaal gelijk in, ik vraag me eigenlijk af wie er wel genoeg van af weet, ik belde laatst een psychiater en die zei in een keer die 20 mgr er af !!! dat bedoel ik dus
Reageren_87_5 oktober 2017 om 12:27Maria,
Lijnzaad zorgt er juist voor dat de stoelgang rustiger wordt. Door bepaalde stoffen die er in zitten. Omega en onrust, dat vind ik wel bijzonder. Magnesium is volgens mij alleen handig tijdens de afbouw, en een periode daarna. Zo ontspannen juist de spieren.
Gebruik je nu 20 mg?
Reageren_87_5 oktober 2017 om 12:28Zorg ervoor dat je de juiste magnesium hebt. Neem Citraat
Reageren_87_5 oktober 2017 om 12:31Wist je dat mensen die verslaafd zijn aan bijvoorbeeld speed, ook magnesium slikken om de kaken te ontspannen….
ReagerenMaria5 oktober 2017 om 12:33ik word niet onrustig van de omega Haha maar van magnesium en dat van die lijnzaad wist ik idd niet dat ga ik uitproberen en ja ik gebruik nu nog 20 mgr seroxat
dank je wel
ReagerenMaria5 oktober 2017 om 12:34ja dat wist ik wel maar bij mij heeft het een omgekeerde werking heeeeel raar
ReagerenCatootje5 oktober 2017 om 15:24Dit zijn meer algemene adviezen. Soms kan het handig zijn om uit te zoeken wat jouw lichaam nodig heeft. Zo ben ik bij een alternatief therapeut, die uittest wat mijn lichaam nodig heeft en daar kwamen wel verrassende dingen uit.
Wat magnesium betreft zijn er verschillende verbindingen. Heb zelf magnesiumbisglycinaat, wat ik rustiger vind werken. Sowieso het beste een organische verbinding. Soms kunnen de hulpstoffen ook klachten geven. Ook zou van de celzouten magnesium phosphoricum kunnen helpen.
Als je al problemen hebt met je stoelgang dan ook eens kijken naar de oorzaken, zoals voeding waar je slecht op reageert of tekorten aan bepaalde stoffen. Zo reageer ik zelf slecht op biogene aminen, als histamine en tyramine, onder andere in kaas en het zogenaamd gezonde zuurdesem. Ben zelf in het verleden van mijn angsten en andere vage klachten, waar ik ook karrevrachten medicatie voor heb geslikt, afgekomen door een biogene-aminenbeperkt dieet en gebruik van wat supplementen.
En verder zijn je darmen vaak blij met oplosbare vezels, zoals psyllium, inuline en appelvezels, die ook helpen je bloedsuikerspiegel stabiel te houden.
Antidepressiva schijnen ook te zorgen voor een verlaging van de melatonine. De melatonineaanmaak kan je ook verbeteren door de juiste voeding en bepaalde supplementen.
Reageren