- Anony199612 september 2017 om 14:42
Heb al een paar weken last dat ik hele nachten niets meer slaap, met name inslapen lukt heel moeilijk. Heb trouwens ook pijn aan het oor (vooral bij buitengaan), misschien heeft het ook hiermee te maken. Voor deze klachten (ca 3 weken terug sliep ik wel oke: 6, 7 uur per nacht, ookal duurde het toen ook soms uren voor ik insliep).
Ook al valeriaan (totaal 135mg) geprobeerd, de eerste drie nachten hielp dit, daarna niet meer.
Heb nu hier in de kast Power Sleepzzz gevonden met daarin o.a. 400 mg L-Tryptofaan.
Ik las dat L-Tryptofaan ook te vinden is in chocolade en zuivelproducten.
Is het mogelijk dat door inname van L-Tryptofaan er puistjes veroorzaakt kunnen worden? Ikzelf krijg namelijk wel meteen puistjes door zuivel (melk en boter) en ook chocolade kan mijn huid niet verdragen.
Hoop op wat reacties. Ben sowieso niet echt een voorstander van deze slaapcapsules aangezien er een hoog Vitamine B6 gehalte in zit en extra hormoon Melatonine (weliswaar slechts 0,29 mg), maar zou graag terug kunnen slapen.
Groeten
Anony1996
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 september 2017 om 14:54Misschien is het verstandiger om eerst eens met de klachten naar de huisarts te gaan en vooral eens naar je oor te laten kijken. Misschien is het probleem anders op te lossen.
ReagerenAnony9612 september 2017 om 15:35Dacht al dat dat weer geschreven ging worden. Huisarts zegt gaat vanzelf wel over en schreef Valeriaan voor. heb daarnaast ook al neusspray gehad (neus is allang weer open). Maar dat was eigenlijk niet eens mijn vraag.
ReagerenJohn (moderator)
12 september 2017 om 15:47Nee, de vraag over de puistjes heb ik inderdaad niet beantwoord…
In principe zou je daar geen puistjes van moeten krijgen.
De huisarts kan wel zeggen dat het vanzelf over moet gaan, maar als de klachten aanhouden, zou ik toch terug gaan. En als de huisarts er gaan andere oplossing voor heeft, dan moet je een verwijzing voor de KNO-arts vragen. Je oorproblemen kunnen voor de slaapproblemen zorgen. Als dat niet wordt opgelost, blijf je de problemen houden.
ReagerenCatootje14 september 2017 om 07:50Dat soort middelen bevat vaak een aantal hulpstoffen waar je misschien niet goed op reageert. Denk niet dat het de tryptofaan klachten kan geven. De vitamine B6 valt wel mee qua dosering.
Het beste is wel om bij de basis te beginnen. Goede voeding onder andere. Beter zo min mogelijk geraffineerde producten en zorgen voor meer complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. Hierdoor blijft je bloedsuikerspiegel stabieler, wat goed is voor je hormonen en neurotransmitters.
Verder kunnen stoffen als magnesium, vitamine B (het hele complex), vitamine D en omega 3, samen met aminozuren als tryptofaan, de aanmaak van allerlei neurotransmitters verbeteren.
Daarnaast kunnen nog middelen als theanine en Griffonia helpen bij de aanmaak van stoffen als serotonine, melatonine en dopamine.
Natuurlijk ook zorgen voor voldoende lichaamsbeweging, daglicht. ’s Avonds beter weinig licht en ’s nachts in het donker slapen.
Reageren