- Vincent29 mei 2017 om 19:02
Hoi allemaal,
Ik ben meer dan een jaar bezig met afbouwen van Fluoxetine, ik doe doormiddel van de inhoud van een capsule af te wegen op een medicijnen weegschaaltje. Ik ben beginnen op 20 Mg en het ging heel erg goed, totdat ik nu sinds een week of 4 op 5 Mg zit. Sinds 4 weken heb ik weer last van hyperventilatie en paniekaanvallen en depressie. Bijna niet uit te houden. Kan mss iemand mij vertellen of ik het beste weer kan verhogen en hoeveel of dat het bij het afbouwen hoort en de klachten weer zullen verdwijnen. Alvast bedank.
Vincent
3 reactiesReagerenvincent17 juni 2017 om 09:01Niemand?
ReagerenJohn (moderator)
17 juni 2017 om 09:24In welke termijn ( hoe snel) ben je aan het afbouwen? Wat was de laatste werkzame dosering?
ReagerenCatootje18 juni 2017 om 09:17Je kan proberen wat aan de oorzaken van je klachten te doen. Naast emotionele factoren spelen ook je voeding en bepaalde tekorten een rol. Door teveel snelle suikers, vooral geraffineerde suikers ontstaan schommelingen in je bloedsuikerspiegel, wat kan zorgen voor allerlei ontregelingen in je lichaam. Daarnaast kunnen er tekorten spelen, zoals magnesium, vitamine b en D, omega 3 en tryptofaan. Dit soort stoffen ondersteunen je zenuwstelsel en helpen de aanmaak van neurotransmitters als serotonine en dopamine.
Verder zijn er nog aanvullende middelen als 5htp en hypericum maar die mag je niet in combinatie met bepaalde medicatie als antidepressiva slikken. Zou wel kunnen als je eenmaal gestopt bent. Voor het moment zou iets rustgevends als valeriaan kunnen helpen maar dat zou je in overleg moeten doen.,
Reageren