Zoeken Vraag het forum

Ferrofumaraat

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb ferrofumaraat voorgeschreven gekregen echter krijg ik er forse huiduitslag van. Arts adviseert aantal dagen te stoppen en indien het hier aan ligt op een ander medicijn over te gaan. Wie weet wat de alternatieven hiervoor zijn?

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Er zijn meerdere middelen beschikbaar.  Je huisarts weet welke middelen voorgeschreven kunnen worden.

Reageren
    Anoniem

is er zeker wel een grote kans om huiduitslag van de andere varianten te krijgen?

Reageren
    John (moderator)

Die vraag kan ik helaas niet beantwoorden

Reageren
    Catootje

Qua medicijn weet ik het niet. Wel kan je zelf een en ander doen voor de opname van ijzer. Allereerst een verstandig eetpatroon. Verder kunnen stoffen als magnesium, vitamine C en lysine de ijzeropname verbeteren. Bij bloedarmoede kan ook een tekort aan vitamine B12 spelen. B12 wel beter in de vorm van zuigtabletten of injectie voor een beter opname. Je zou ook kunnen denken aan een middel als ferrum phosphoricum, dat de opname van ijzer bevordert, werkt dus subtieler. Zou niet weten of dat voldoende zou zijn voor je. Altijd goed om een vinger aan de  pols te houden bij je huisarts. IJzer is ook nodig voor de vorming van carnitine in je lichaam. Als je je slapjes voelt kan carnitine misschien wat voor je zijn.

Reageren
    Anoniem

komt het vaker voor dat iemand van meerdere medicijnen huiduitslag krijgt? Heb diverse medicijnen zoals desmopressine, ferrofumaraat, tramadol etc gehad en op elke variant krijg ik gelijk rode uitslag vooral in nek, hals en gezicht.

Reageren
    John (moderator)

Het kan aan een bepaalde hulpstof liggen die waarschijnlijk in alle middelen zit.

Reageren
    Anoniem

Heb je misschien enig idee welke hulpstof dit zou kunnen zijn?

Reageren
    John (moderator)

Die vraag kan ik helaas ook niet beantwoorden.  Je hebt geen voedselallergie?

Reageren
    Anoniem

nee geen voedselallergie. Heb de ferrofumaraat nu 2 dagen laten staan en de huiduitslag is zo goed als weg. Nu melatonine erbij gekregen maar ben bang dat dit weer een reactie geeft. Vraag me af wat ze als vervanger voor de ijzerpillen kunnen geven

Reageren
    John (moderator)

Er zijn verschillende ijzerpillen beschikbaar…

Reageren
Reageer op: Ferrofumaraat
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.