- Randy8 april 2017 om 21:02
Hoi mensen,
Ik neem al 6 maanden metroprolol om mijn hart rustig te houden ’s nachts en overdags.
Word aangeraden het ’s morgens te nemen, maar ik sliep er altijd goed op ’s nachts. Want ik werd bijna elke nacht wakker met heftige hartkloppingen met een paniek aanval erbij. Dit medicijn heeft altijd geholpen maar nu neem ik het ook ’s morgens en overdags.
Ik wil dus die ochtend en middag proberen af te bouwen, maar telkens als ik geen inneem op die tijd dan krijg ik een opgejaagd gevoel en dan komt er paniek opzetten en grijp ik direct naar een halve metroprolol (25mg).
Heb dus het gevoel dat mijn hart er teveel aangewend is, en dat die daarom tekeer gaat. Wat moet ik hier nu aan doen? Want ’s avonds als ik 50mg inneem voel ik me soms erg zwaar alsof ik neerstort en word een beetje draaierig in me hoofd. Het is mij gister weer overomen en word er angstig van. Heb dus het gevoel dat mijn bloeddruk te laag gaat. Laatste keer toen het is opgemeten was die 123/75 en daarvoor 140/80 toen ik er geen last van had.
Ik ben dus ook aan het afvallen en eet niet veel meer, ’s morgens eet ik niet meer, alleen ’s middags brinta en ’s avonds warm eten zoals aardappelen met boontjes. En hoop dus weer slank te worden en dat ik weer goede conditie krijg. Want ik wil zsm stoppen met dit troep.
Kan ik hier nog ooit vanaf komen? ik durf niet echt te stoppen ermee, want ik kan me na paar minuten weer rustig houden maar na tijdje komen die aanvallen terug.
12 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 april 2017 om 21:40Ik ben dus ook aan het afvallen en eet niet veel meer, ’s morgens eet ik niet meer, alleen ’s middags brinta  geen wonder dat jij klachten krijgt. Dit is dus heel erg ongezond. Ik raad je dus aan om daar vooral niet mee door te gaan.
Je moet minimaal 3 x per dag eten. En juist het ontbijt is een heel belangrijke zo niet de belangrijkste maaltijd
ReagerenRandy8 april 2017 om 21:48Ik at redelijk veel brood in de ochtend en middag maar door mijn kiespijn durf ik dus geen brood meer te kauwen. Er is een diepe gat onstaan doordat mijn kies eruit getrokken is en dat is volgensmij nog niet hersteld. Telkens als ik brood eet komt er een stukje brood of kaas/salami in het gatje en doet het vreselijk pijn.
Heb er pijnstillers voor, maar daar kreeg ik vreselijke bijwerkingen van en ben er meteen mee gestopt. Het is een soort morfine zeg maar wat ik moet nemen samen met 2 tabletten paracetamol.
Maar bijwerkingen kan het dus niet zijn?
ReagerenJohn (moderator)
8 april 2017 om 22:08Het kan door het verhogen van de citalopram komen. Â Dat hebben we volgens in een andere discussie al gehad.
Je hebt nu 3 topics aangemaakt, waarin je iedere keer informatie geeft. Dat heeft geen zin.
Je moet alle belangrijke informatie in een topic geven . Zo kun je nooit een fatsoenlijk advies krijgen. In deze discussie zeg je dus niets over oxazepam en citalopram. In de andere discussies niks over metroprolol en tramadol…
Nou heb minimaal 3 topics(volgens mij meer) lopen en krijg je iedere keer een onvolledig advies.
ReagerenRandy8 april 2017 om 22:48ja klopt is onhandig, denk dat een topic onder slapen het beste past.
Echte probleem is elke nacht wakker worden midden in de nacht, iedere keer maar weer met hartkloppingen en hierdoor slaap ik ook niet door.
Al een week lang krijg ik niet genoeg slaap, en ik wil dus ook gaan kijken om naar een slaapcentrum te gaan. Maar die bij ons dichtstbij is heeft een wacht tijd van weken wat voor mij veel te lang duurt.
Ik word hier letterlijk zat van, en zit er al 6 maanden mee, wie weet welke problemen hier weer bovenop komen.
ReagerenJohn (moderator)
8 april 2017 om 23:03Een deel van de klachten kunnen veroorzaakt worden door de verhoging van de citalopram. Maar dat is dan tijdelijk. Een ander deel door het niet eten. Hier moet je dus echt wat aan gaan doen. Dat is gewoon niet goed. Wat eten betreft: je moet ook niet aan die kant kauwen waar het gaatje zit en geen te grote happen nemen.
ReagerenRandy9 april 2017 om 10:34Heb vanmorgens brood gegeten, zal het proberen aan te houden en te kijken of het verbetert.
Ook ben ik vergeten te melden, mijn mond en keel is ’s morgens ook heeel erg droog en me keel voelt dan rauw en doet pijn met slikken. Geen idee of dat ook de oorzaak kan zijn?
ReagerenJohn (moderator)
9 april 2017 om 10:39Dat komt waarschijnlijk door snurken…
ReagerenRandy9 april 2017 om 13:31Ah ok, ja ik snurk best wel erg, maar anders nooit last van.
ReagerenJohn (moderator)
9 april 2017 om 13:36Dat kan een combi zijn van de kies die eruit uit en het snurken. Heb je wel eens een slaaponderzoek laten doen?
ReagerenCatootje9 april 2017 om 15:48Als je met meerdere klachten zit kan het slim zijn om wat aan de oorzaken te doen. Zo is het belangrijk om te zorgen voor een goed eetpatroon, met voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. Brood kan een opgeblazen gevoel geven. Brinta kan te weinig voeden als je er geen vetten bij gebruikt. Beter geraffineerde suikers en witmeel zoveel mogelijk vermijden, is beter voor je hele gestel. Ook zou je te maken kunnen hebben met bepaalde voedselovergevoeligheden. Ook kunnen er tekorten spelen aan allerlei vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Voor zowel je hart als depressieve klachten is onder andere magnesium belangrijk. Als je eens goed uitzoekt wat je lichaam nodig heeft, qua voeding en aanvullende middelen en zorgt voor voldoende lichaamsbeweging en je beter in je vel zit kunnen bepaalde klachten verminderen of verdwijnen. Er zijn ook wel natuurlijke middelen die kunnen helpen om je eigen neurotransmitters als serotonine en dopamine aan te maken maar die mogen niet in combinatie met synthetische middelen tegen depressie.
ReagerenRandy9 april 2017 om 21:19Valt dat ook te onderzoeken of je vitamintes tekort komt?
ReagerenJohn (moderator)
9 april 2017 om 23:08Niet weer op verschillende plekken dezelfde vragen gaan stellen..
Dat kan met een bloedonderzoek worden vastgesteld.
Reageren