- Anoniem30 juli 2014 om 10:03
Sinds 5 jaar heb ik een veel te hoge bloeddruk en hoge hartslag en kreeg daar Metroprolol 100 mg voor. Het resultaat is echter niet voldoende want bloeddruk was nog steeds ongeveer 90/130. Niet schokkend hoog maar met hart- en vaatziekten in de familie niet goed. Huisarts wil er verder niet op ingaan en ook niets anders voorschrijven.
Heb zelf online Bisoprolol besteld en neem nu al drie maanden 2.5 gram per dag en bloeddruk is 65/110 en hartslag 65. Geen bijwerkingen maar bij vlagen wat duizelig want bloeddruk is soms in rust 60/100 en hartslag 58. Ik wil dit middel dus af gaan bouwen. Kan dat zonder gevaar?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 juli 2014 om 19:16Het middel kan zeker worden afgebouwd.
Het was niet erg verstandig om een betablokker op eigen houtje te gaan gebruiken.
Reageren
Een bloeddruk van 90/130 geeft in principe ook geen aanleiding voor intensievere behandeling. Ik begrijp de huisarts wel. Als je zelf het idee hebt dat het niet goed is, vraag dan een verwijzing naar de cardioloog.Anoniem31 juli 2014 om 07:25Gisteren na mijn bericht een nieuwe huisarts gezocht en vanmorgen langs geweest. Realiseerde me dat dit soort dingen niet op een forum horen maar bij de huisarts.
Krijg een hartfilmpje en bloedonderzoek en mag verder met Bisoprolol 1.25 milligram.
ReagerenJohn (moderator)
31 juli 2014 om 15:59Er wordt in ieder geval onderzoek gedaan. Dat is op zich natuurlijk een goede zaak.
Reageren
Succes!