Zoeken Vraag het forum

Hoge bloeddruk reageert onvoldoende op Metroprolol 100 mg.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Sinds 5 jaar heb ik een veel te hoge bloeddruk en hoge hartslag en kreeg daar Metroprolol 100 mg voor. Het resultaat is echter niet voldoende want bloeddruk was nog steeds ongeveer 90/130. Niet schokkend hoog maar met hart- en vaatziekten in de familie niet goed. Huisarts wil er verder niet op ingaan en ook niets anders voorschrijven.

Heb zelf online Bisoprolol besteld en neem nu al drie maanden 2.5 gram per dag en bloeddruk is 65/110 en hartslag 65. Geen bijwerkingen maar bij vlagen wat duizelig want bloeddruk is soms in rust 60/100 en hartslag 58. Ik wil dit middel dus af gaan bouwen. Kan dat zonder gevaar?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het middel kan zeker worden afgebouwd.

Het was niet erg verstandig om een betablokker op eigen houtje te gaan gebruiken.
    Een bloeddruk van 90/130 geeft in principe ook geen aanleiding voor intensievere behandeling. Ik begrijp de huisarts wel. Als je zelf het idee hebt dat het niet goed is, vraag dan een verwijzing naar de cardioloog.

Reageren
    Anoniem

Gisteren na mijn bericht een nieuwe huisarts gezocht en vanmorgen langs geweest. Realiseerde me dat dit soort dingen niet op een forum horen maar bij de huisarts.

Krijg een hartfilmpje en bloedonderzoek en mag verder met Bisoprolol 1.25 milligram.

Reageren
    John (moderator)

Er wordt in ieder geval onderzoek gedaan. Dat is op zich natuurlijk een goede zaak.
    Succes!

Reageren
Reageer op: Hoge bloeddruk reageert onvoldoende op Metroprolol 100 mg.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.