Zoeken Vraag het forum

Temazepam Methylfenidaat Concerta

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • ADD Dude

Is het mogelijk dat:

3×30 MG  Methylfenidaat een overdosis is? man 31 jaar 1,87 lang en 79 KG.

Is het normaal dat Temazepam 20 MG (voor een betere nachtrust), er voor zorgt dat je de volgende dag met Methylfenidaat 3×30 MG over de hele dag wat depressief maakt en overgevoelige spastische reactie vertoont en snel schrikt van onbekende geluiden om je heen en een beetje duizelig?

Kan het dat als je 3×30 normaal op een dag neemt en de volgende dag overstapt naar Concerta 56MG, dat je heel erg depressief er van wordt en dat je helemaal nergens zin meer in hebt en de hele dag op de bank gaat hangen, denkend aan ongewenste activiteiten en een poging tot zelfdoding? of ben ik terug gevallen naar mijn oude ik en dus pas echt voel hoe ik me toen voelde? of is het een allergische reactie op het lichaam?

Ik wil graag weten wat er fout is gegaan tijdens deze omstandigheden. Het is namelijk een levens gevaarlijke situatie voor mij geweest. Ik slik momenteel alleen nog maar 3x30mg methylfenidaad. geen idee of het verantwoord is. (volgens de apotheek is het een 3×30 een overdosis maar volgens de dokter is het toegestaan). Mijn dokter vind ik onbetrouwbaar en doet volgens mij maar wat. hopelijk kan iemand mij meer helpen.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De maximale dosering voor methylfenidaat is in principe 60 mg /dag. Om inslaap problemen te voorkomen, mag de laatste dosis niet korter dan 4 uur voor het slapen gaan worden genomen.

agressie, agitatie, prikkelbaarheid, rusteloosheid, angst, paniekaanval, stress, depressie, verminderd libido, emotionele labiliteit, abnormaal gedrag, tics, tremor, stemmingswisselingen, zijn bijwerkingen die kunnen voor komen, maar zeer voor de hand liggend als de dosering te hoog is. Daarnaast kan Temesta depressieve gevoelens versterken en kunnen er suïcidale gedachten ontstaan.

Hoe lang gebruik je de Concerta? En hoe laat neem je de laatste dosis? Is dat opgebouwd of ben je gelijk aan zo’n hoge dosering begonnen?

Reageren
    ADD Dude

Ik heb 4 maanden lang nu methylphenidaat 3x30mg per dag geslikt. Maar omdat ik 4 dagen 36/56mg concerta vertraagde afgifte heb geslikt werd ik erg depresief, dus ben meteen na die 4 dagen weer begonnen met 3x30mg methylphenidaat. En heb vervolgens 2 weken lang nog met depressieve gevoelens rond gelopen. Nu ik 3×30 per dag ben blijven slikken gaat het wel weer okee, tot heden. Maar ik kan niet bepaald inschatten of ik me nu beter voel dan 6 maanden geleden, of beter kan concentreren, en of ik wel de goede hoeveelheid inneem. De werking van de pillen zijn zo onvoorspelbaar, dat de ene keer is 3×30 perfect naar mijn gevoel, en de andere keer word ik er weer wat hyperactief van of schrik ik van elk onverwachte geluid. Ik slaap wel prima (ook zonder temazepam) en neem de medicatie om 8 uur 30mg 13 uur 30mg en 18 uur 30 mg over het algemeen in.

Ik ben bekent met de bijwerkingen en snap dan ook dat ik te veel in heb genomen, maar omdat ik dat dus zo schommelt wilde ik concerta proberen om van dat geschommel af te zijn. Dat werkte dus extreem de verkeerde kant op. Daarom dacht ik, misschien een allergische reactie?

En hoe weet ik nu dat dit product echt werkt. Of misschien is het mijn schildklier die niet functioneert naar behoren, of misschien pompt mn hart te langzaam waardoor ik te weinig zuurstof krijg in mn hersenen. Mijn dokter wil mij niet helpen. Dus moet ik het maar zelf doen blijkbaar. Hij beschikt blijkbaar ook niet over de kennis.

Reageren
    John (moderator)

Als je hart niet goed zou pompen en je hersenen te weinig zuurstof zouden krijgen, dan zou je andere klachten hebben. Het zijn toch echt de bijwerkingen. Ik ben het met de apotheker eens, dar de dosering niet goed is. Dus ga toch terug naar de huisarts en bespreek dit.

Reageren
    METHYLFENIDAAT

Ik heb om 8 uur s avonds 12 a 15 pilletjes van 10mg METHYLFENIDAAT genomen zodat ik beter kon leren

Maar ik vraag me af is dit een overdosis is

Ben 1 65 cm lang

13 jaar

Weeg 40 a 42 kg

Help me plzz snel  alvast bedankt

Groet bangmeisje

Reageren
    John (moderator)

Ik had je gisteren al gezegd dat je een overdosis had genomen, je je ouders had moeten waarschuwen en de dokter had moeten bellen…

Het heeft geen zin om die vraag te blijven herhalen als je er toch niets mee doet.

Reageren
Reageer op: Temazepam Methylfenidaat Concerta
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.