Zoeken Vraag het forum

Ernstige pijn in de maag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Peter

Hoi,

Ik heb sinds Mei dit jaar last van mijn maag, ik ben er mee maar de dokter geweest en die stelde obstipatie vast. Dat is inmiddels verholpen maar mijn maagpijn wordt steeds erger. Als ik iets eet dan krijg ik last van maagzuur en krijg ik een misselijk gevoel. Voor deze tijd had ik soms s’nachts al last van erge maagzuur(het leek dan wel of iemand in mijn slokdarm aan het steken was met een mes) Met deze klachten ben ik terug gegaan naar de Huisarts en zij schreef medicatie voor die ik 2 keer per dag moest innemen. Het maagzuur werd minder maar ik werd nog steeds misselijk nadat ik iets gegeten had dus ik ging terug naar de huisarts en ik kreeg andere medicatie (pantoprazol) dit was vorige week. Sinds die pantoprazol ben ik de hele dag lang misselijk maar ik heb wel minder last van maagzuur. Ik ben vandaag teruggegaan naar de huisarts en hij liet me bloed prikken. Sinds gisteravond heb ik hele erge last van een stekende pijn in de maagstreek, wat kan dit zijn? Moet ik doorgaan met de pantoprazol of teruggaan naar de vorige medicatie? Ik heb hier echt veel last van en ik wil er zsm vanaf. Laat het me weten.

2 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ga terug naar de arts. Eén van de wat zeldzamere bijwerkingen van Pantoprazol zijn ontstekingen van de nieren, alvleesklier en/of lever. Als je stekende pijnen in de bovenbuik hebt, ga dan terug naar de arts.

Pantoprazol verlaagt de aanmaak van maagzuur, dat je minder last hebt van het brandend maagzuur is een beoogde werking. Als je lang moet wachten voor je terecht kan bij de arts, stop dan liever met de Pantoprazol. Je mag nu nog in één keer stoppen met Pantoprazol. Welk medicijn gebruikte je voorheen?

Bij de drogist kun je ook tijdelijke hulpmiddeltjes tegen brandend maagzuur krijgen. Die leggen als het ware een verzachtend dekentje over je maagzuur en verzachten na inname meteen de pijn. Ze lossen het probleem niet op.

Reageren
    Peter

Ik gebruikte eerst Ranitidine Sandoz

Reageren
Reageer op: Ernstige pijn in de maag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.