Zoeken Vraag het forum

Bloed in ontlasting?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste lezer,

Sinds dat mij sinds kort toch wel nadrukkelijk werd gezegd af en toe te kijken naar mijn ontlasting.

Nu doe ik dit maar kan moeilijk mijn ontlasting beoordelen. Ik snap de ontlasting qua gezondheid op basis van de vorm (hard, diarree, and so on)

Ik ben alleen benieued naar “bloed” in ontlasting. Het kan helderrood zijn, maar ook donker. Maar hoe ziet dit er uit? Ik kan maar weinig voorbeelden vinden. Of is dit dan heel duidelijk?

Voorbeeld; een foto van mijn ontlasting. Je ziet een deel wat donkerder is (door de ruimte lijkt het iets donker dan wat in de werkelijk zo is).

Is dit “bloed”, of is dit gewoon wat donkerder? Moet dan de hele ontlastint donker zijn? donkerrood bloed erbij?

Wat zijn dingen qua bloed waar je op moet letten?

Groet,
    Niels

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Geen bloed te bekennen.
    Bloed is gewoon herkenbaar als bloed. Het water kleurt dan ook rood door het bloed

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor je antwoord. Nog een kleine vraag: hoe zit het dan met donkere ontlasting? Waarvan wordt gezegd dat het in het begin van de darm zit, of zul je hier dan ook bloed bij aantreffen of is dit overduidelijk?

Reageren
    John (moderator)

Ontlasting kan vele kleuren hebben. Bloed is in principe altijd duidelijk zichtbaar, met een uitzondering.
    Als het bloed uit de maag zou komen krijgt de ontlastingneen zwarte kleur.

Reageren
    Anoniem

Ontlasting kan lichte en donkere kleuren tegelijk hebben. Lijkt mij vrij normaal. Zie hier een drol van mijzelf.

Reageren
Reageer op: Bloed in ontlasting?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.