- Anoniem14 september 2016 om 10:51
Beste lezer,
Sinds dat mij sinds kort toch wel nadrukkelijk werd gezegd af en toe te kijken naar mijn ontlasting.
Nu doe ik dit maar kan moeilijk mijn ontlasting beoordelen. Ik snap de ontlasting qua gezondheid op basis van de vorm (hard, diarree, and so on)
Ik ben alleen benieued naar “bloed” in ontlasting. Het kan helderrood zijn, maar ook donker. Maar hoe ziet dit er uit? Ik kan maar weinig voorbeelden vinden. Of is dit dan heel duidelijk?
Voorbeeld; een foto van mijn ontlasting. Je ziet een deel wat donkerder is (door de ruimte lijkt het iets donker dan wat in de werkelijk zo is).
Is dit “bloed”, of is dit gewoon wat donkerder? Moet dan de hele ontlastint donker zijn? donkerrood bloed erbij?
Wat zijn dingen qua bloed waar je op moet letten?
Groet,
Niels4 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 september 2016 om 10:54Geen bloed te bekennen.
Reageren
Bloed is gewoon herkenbaar als bloed. Het water kleurt dan ook rood door het bloedAnoniem14 september 2016 om 11:15Bedankt voor je antwoord. Nog een kleine vraag: hoe zit het dan met donkere ontlasting? Waarvan wordt gezegd dat het in het begin van de darm zit, of zul je hier dan ook bloed bij aantreffen of is dit overduidelijk?
ReagerenJohn (moderator)
14 september 2016 om 12:23Ontlasting kan vele kleuren hebben. Bloed is in principe altijd duidelijk zichtbaar, met een uitzondering.
Reageren
Als het bloed uit de maag zou komen krijgt de ontlastingneen zwarte kleur.Anoniem14 september 2016 om 22:31Ontlasting kan lichte en donkere kleuren tegelijk hebben. Lijkt mij vrij normaal. Zie hier een drol van mijzelf.
Reageren