- Anoniem6 juni 2016 om 15:33
Goedemiddag,
Twee dagen geleden lag ik in bed en voelde ik een vreemd gevoel in m’n buik en keek ik naar waar het gevoel zat. Daar zag ik tot m’n verbazing een klein bobbeltje bewegen, ik schrok best wel!
Ik bleef doodstil liggen en kek nog eens goed, of ik me niet vergiste en legde m’n hand erop. Ik voelde wel zachtjes wat, maar zag niks meer… Uiteindelijk ben ik maar gewoon gaan slapen.Maar nogsteeds heb ik af en toe het gevoel dat er wat beweegt! Het gevoel zit boven m’n navel en onder het middenrif.
Ondertussen merk ik ook dat ik ’s nachts en overdag ontzettend veel moet plassen, maar ik drink ook veel meer, dus dat kan daaraan liggen. Misschien door het warme weer de afgelopen tijd? Al dronk ik eerder met moeite de benodigde 1,5 liter per dag en drink nu zo 3 liter weg op een dag!
Ik ben niet de lichtste en heb kort geleden me helemaal na laten kijken wat betreft het gewoonlijke, bloed laten prikken, gelukkig was suiker, bezinking, bloeddruk Etc etc allemaal perfect.
Maar nu merkte ik door aan m’n buik te voelen ivm de bewegingen dat het boven de navel hard(er) is en aan de zijkant en onderkant ‘zacht’…
Ik heb spastische darmen en ben geneigd het daarop te gooien, maar ben toch niet helemaal gerust! Iemand die dit herkent? Toch maar weer een afspraak bij de dokter maken?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 juni 2016 om 16:26Het heeft toch met de spastische darm te maken. De beweging is eigenlijk heel normaal. Het is namelijk de peristaltiek van de dikke darm.
ReagerenAnoniem6 juni 2016 om 16:45Dankje, dan hoef ik me dus verder niet druk te maken gelukkig! 🙂
Reageren