Zoeken Vraag het forum

Vaak missenlijk, lichamelijk of psychische? ?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Xanne

Ik heb rond me 13 last gekregen van allemaal missenlijk zijn. Ondertussen ben ik nu 19. En ik ben het echt zat aan het worden. Ik ben al een paar keer naar de dokter geweest en die liet me 2x op diabetes en coelakie prikken. Omdat sommige symptonen er op leken. En het in me familie voor kwam.

Maar dat kwam niet uit de bloed uitslag. Ik Had alleen een ernstige vitamine d te kort. En een kleine te kort van kalium.
    Te kort van vitamine d is te verklaren omdat ik geen vlees eet. Maar dat is ook maar sinds 1 jaar.

Ik ben al gestopt met vlees eten of andere vetige dingen voor me maag. Omdat ik altijd dacht daar word ik missenlijk van. Ik drink ook geen frisdrank . Want naar mijn idee wordt ik datrinkaar alleen maar missenlijk van. En dat ging een tijdje goed. Toen ik gezonder ging leven.

Maar sinds kort ben ik weer allemaal missenlijk. Overgeven moet ik niet maar toch heb ik zo raar gevoel in me maag. Wat me erg beloerd. Ik heb al van alles geprobeerd. Andere eet patroon meer bewegen ect.

De dokter zei dat hij het ook niet weet. En dat het mis wel psychische is. Maar ik heb het ook gewoon op momenten dat ik leuke dingen doe. En ik heb eigenlijk bijna geen stress. Dus dat geloof ik niet. Ik voel dat het uit me lichaam komt.

Ik kan ook niet ren maaltijd overslaan want dan heb ik het idee dat ik ga flauw vallen. . Dan voel ik me licht en zie ik niet meer scherp. Dus ik moet echt eten. En als ik missenlijk ben ga ik juist eten. Want naar mij idee helpt dat dan heb ik een half uur geen last meer. Maar dan komt het weer terug. En dan ga je weer eten omdat Dan de missenlijkheid even weg gaat. Maar ik heb dan eigenlijk helemaal niet honger.

Heeft iemand anders hier ook last van
    . Of weet iemand wat dit is want ik wil er zo graag van af. Zeker omdat ik al zolang last heb.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Een vitamine D tekort omdat je geen vlees eet is niet zo voor de hand liggend.
    Vitamine D wordt voornamelijk onder invloed van zonlicht in de huid aangemaakt. Daarnaast komt deze vitamine uitsluitend voor in voedingsmiddelen van dierlijke herkomst, al gaat het meestal om zeer kleine hoeveelheden. Een uitzondering hierop is vette vis (bijvoorbeeld paling, zalm en makreel). Daarin zit iets meer vitamine D. In Nederland wordt vitamine D aan margarine, halvarine en bak- en braadproducten toegevoegd. Ik neem aan, dat je iets hebt gekregen voor het vit D tekort.

Als de klachten aanhouden vraag dan aan de huisarts een verwijzing voorn de MDL arts.
    Overigens is enkel een keer bloedprikken onvoldoende om vast te stellen of er iets mis is met je bloedsuikerspiegel. Daar zou een zgd. suikercurve voor gedaan moeten worden. Dat is meerdere keren per dag bloedprikken voor controle.

Reageren
Reageer op: Vaak missenlijk, lichamelijk of psychische? ?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.