- Anoniem2 maart 2016 om 06:47
Hallo
Al een hele tijd last van harde stoelgang, of toch het eerste stuk van de stoelgang.
Ik ga wel elke dag naar het toilet, dat is geen probleem, maar het eerste stuk is altijd zo hard dat ik flink moet persen. Hierdoor knapt er soms iets in de anus, waardoor er wat bloed op het papier zit. Dit komt door de hardheid volgens mij want aambeien voel of zie ik niet.
Nu, ik eet al héél lang volgende dingen, gespreid over de dag om een regelmatige, vlotte stoelgang te krijgen:
– 2 kiwi’s
– bij het ontbijt ontbijtgranen met véél vezels
– yakult
– 1 eetlepel olijfolieWat kan ik nog meer doen om dat eerste stuk zacht te krijgen? Of mijn stoelgang in zijn geheel lopender te krijgen?
Bedankt
4 reactiesReagerenAnoniem2 maart 2016 om 08:12Ik volg een constipatie dieet bij de diëtiste. Zij heeft me verteld dat het belangrijk is dat je bij ieder voedingsmiddel met veel vezels een groot glas water drinkt. Dus als je volkoren ontbijtgranen eet drink je 1 groot glas. Eet je als avondmaal volkoren pasta met veel groentjes, zijn dat 2 keer vezels (de pasta en de groenten) en zou je 2 grote glazen water bij je eten moeten drinken. Wat je ook altijd zou kunnen proberen is een lauw glas water op de nuchtere maag, of iets met lijnzaad in. Speculaas of peperkoek zal ook wel helpen.
Hopelijk helpen een van deze tips. Succes!
ReagerenAnoniem2 maart 2016 om 09:27Pruimen en lijnzaad werken bij mij erg goed.
ReagerenAnoniem2 maart 2016 om 09:57Hoe doen jullie dat dan met die lijnzaad? Als olie? Waar in? Hoeveel per dag? Welk tijdstip? … Misschien valt dit eens te proberen.
Zou ik de rest dan ook nog allemaal doen, of tijdelijk stopzetten want mijn heel eetpatroon staat tegenwoordig in het teken van een zachte stoelgang en nog lukt het niet…
ReagerenAnoniem2 maart 2016 om 17:07Psyllium vezels. Een wondermiddel.
Reageren