- Jo5 mei 2020 om 19:24
Sedert april heb ik last van hele harde stoelgang. Is tot wenens toe dat ik soms op toilet zit. Ik ga maar om de 2-3 dagen naar het toilet maar dit is altijd al zo geweest. Ik eet ook niets anders. Wel sneller zweten aangezien het warmer wordt…kan iemand mij helpen en dit eventueel herkent?
heb verder geen krampen of ongemakken
6 reactiesReagerenJo5 mei 2020 om 19:37Ooh ja, begin 2018 heb ik een onderzoek van de darmen gehad (colonoscopie). Alles was ok
ReagerenJohn (moderator)
5 mei 2020 om 22:18Hoeveel drink je gemiddeld op een dag? Eet je dagelijks groenten en een stuk vers fruit?
ReagerenJo5 mei 2020 om 23:05Drinken niet zo heel veel maar dit was vroeger niet anders. Fruit en groenten wel dagelijks
ReagerenJohn (moderator)
6 mei 2020 om 00:01Maar drinken is dus wel heel belangrijk als je problemen met de ontlasting hebt. Je moet minimaal 1,5 liter water per dag drinken
ReagerenCatootje6 mei 2020 om 09:11Een middel als Colon Clean wil nog weleens helpen. Verder zorgen voor voldoende beweging. Kan soms ook te maken hebben met tekorten aan bepaalde voedingsstoffen, zoals magnesium en vitamine B.
ReagerenIkke6 mei 2020 om 13:58Mijn beide dochters hebben al sinds hun geboorte erg last van constipatie. Ik geef hen forlax jr. Er bestaat ook gewoon forlax voor volwassenen. Er ontstaat geen gewenning hiervoor, dus jouw darmen worden er niet lui van.
Ik heb veel geprobeerd bij hen,maar forlax is het enige dat helpt. En veel vocht uiteraard.
Reageren