Beste,
Ik ben een 25-jarige vrouw, en heb al meer dan een week niet naar het grote toilet geweest. Ik voelde uiteindelijk een beetje aandrang, maar niet genoeg dus ben niet naar toilet geweest. Nu na een aantal dagen Movicol en sinds maandag extra Dulcolax, had ik vandaag veel meer aandrang, dus probeerde ik naar de toilet te gaan. Maar durfde deze keer niet te hard te persen, omdat ik daar zeer pijnlijke fisuur van krijg. Uiteindelijk was ik zo wanhopig dat ik de ontlasting manueel wilde verwijderen (na wat instructies op het internet) met handschoenen en vaseline. Maar ten eerste, het binnen gaan mer 1 vinger was al pijnlijk, en toen ik aan het eind zat voelde ik dat de stoelgang steenhard was.. dus lukte het niet om het (althans niet met 1vinger) eruit te halen. Heb dus nog extra Dulcolax genomen in de hoop dat het alsnog de stoelgang zachter zal maken. Anders weet ik niet meer wat ik moet doen…
Advies zou ik appreciëren. Gezien het beetje schaamtelijk is om met deze details naar de dokter te gaan.