- Anoniem1 februari 2016 om 07:42
Goedenmorgen,
Ik schrijf dit nog steeds in een gefrustreerde bui dat ik wéér niet aan het werk kan door het volgende probleem. Sinds een jaar of wat heb ik in de ochtend last van diarree en de daarbij komende misselijkheid. Het frappante is dat ik hier alleen last van heb in de vroege ochtend, laten we zeggen tussen 6 en 11. Hierna, echter, heb ik er geen last meer van. In het weekend zijn er dus geen klachten te erkennen (en te koppelen) als dat ik heb bij het vroege opstaan.
Het is een aantal jaar goed gegaan, met name omdat ik pas rond een uur of 9 uit mijn bed hoefde.
Het is erg vervelend, het heeft namelijk een grote inslag op mijn vermogen tot werken. Want als ik zo een dag heb, is mijn hele dag verpest, het opgeblazen gevoel blijft namelijk de gehele dag aanwezig. Het meest vervelende is niet de buikloop, maar de samenhangende maagkrampen en misselijkheid.
Nu ben ik vorige week hiervoor naar de huisarts geweest, hij vermoedde mijn dag/nacht-ritme en dat ik ’s ochtends moet eten. Hij heeft mij ook maagzuurremmers meegegeven, genaamd omeprazol. Dit zou moeten werken tegen mijn misselijkheid. Nou, ze helpen nog niet echt en mijn diarree blijft koppig doorgaan.
Mijn voeding, behalve op de ochtend, is gewoon goed. Groenten, fruit, veel vezels en genoeg drinken.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 februari 2016 om 15:54Als de klachten blijven aanhouden en de huisarts er niets aan kan doen vraag dan een verwijzing voor de MDL arts.
ReagerenMij23 november 2025 om 06:23Hier heb ik last van sinds mijn gbp
Reageren
Moet gewoon altijd kokhalzen als ik diaree heb
Mijn vermoeden is dat de darm dan zo erg werkt dat t samenhangt
Heb wel pds. Weet niet of dat ook invloed heeft.
Ernstige darmkrampen ook.
Niemand weet er raad mee 🙁Mij23 november 2025 om 06:23Hier heb ik last van sinds mijn gbp
Reageren
Moet gewoon altijd kokhalzen als ik diaree heb
Mijn vermoeden is dat de darm dan zo erg werkt dat t samenhangt
Heb wel pds. Weet niet of dat ook invloed heeft.
Ernstige darmkrampen ook.
Niemand weet er raad mee 🙁