- Emma27 december 2011 om 09:01
Hallo,
Ik heb nu al sinds een paar maanden last van heftige misselijkheid in de ochtend dit kan dan gepaard gaan met hele zachte waterige ontlasting, diarree. De sterkte misselijkheid vd misselijkheid verschilt per dag, maar vaak kokhalzen en soms ook overgeven en vaak diarree in de ochtend. Het lijkt wel dat als ik kan uitslapen en vroeg naar bed ben gegaan (dus echt half 10), ik er geen last van heb. Soms word ik zelfs heel vroeg wakker (5 uur) en lig ik te rillen en heb het koud en ben heel misselijk, als ik dan overgeef is het vooral gal en slijm en mijn lichaam wil dan nog alleen ik heb zegmaar niks meer. Ik vind overgeven heeel vervelend en soort van eng dat ik soms wel het gevoel heb dat ik nog misselijker word, omdat ik misselijk ben… Hierdoor slaap ik dus ook slechter en door de moeheid lijkt het soms erger te worden. Ik heb bloed getest en heb geen pheiffer of iets aan me shildklier (weet niet precies waar ze allemaal op getest hadden, maar bloed was goed, ook ben ik niet zwanger. Is er iemand die hier ook last van heeft of misschien weet wat het is en je er eventueel aan kan doen, zou je dan alsjeblieft willen reageren, want zit nu in mn eindexamenjaar en merk dat me resultaten er onder lijden, omdat ik vaak zie thuis blijf omdat ik bang ben op school over te moeten geven en als ik naar school ga erg moe ben en me moeilijk kan concentreren, sorry voor dit lange verhaal maar reageer aub19 reactiesReagerenbeyaz10 januari 2012 om 16:39Hoi wat jij heb ik ook soms,ik word wakker soms ook vroeg en plotselingvoel ik druk op lichaam word misselijk krijg een beetje paniek omdat ik overgeven ook eng vindt,waardoor het komt is psychologies,dat zijn mij vermoedens omdat ik erg veel stres en problemen had,helaas heb ik er angst aan overgehouden,je moet proberen vrij te zijn in je gedachtes,soms heb ik het ook overdags als ik aan me problemen denk,maar met mediteren kom je ook tot rust.rust is wat je lichaam nodig heeft.
ReagerenDiagnose12 maart 2012 om 21:39Hee, wat vervelend allemaal en vraag me af of je dit nog leest, maar anders handig voor mensen die hetzelfde probleem hebben. Ik heb hier namelijk ook last van gehad en de dokter wist ook niet wat ik had, bloed laten prikken maar ook geen resultaat. Het bleek dat ik een parasiet had, deze komt heel veel voor alleen niet iedereen heeft er last van, bij mij ging het om de dientamoebe fragilis, je hebt echter vele verschilende soorten van deze parasieten, dit zijn eencellige geen lintworm ofzo, dus niet schrikken. Ze zijn hier achter gekomen door mijn ontlasting te laten onderzoeken. Waar je last van hebt verschilt per persoon, maar ik was ’s ochtends altijd misselijk met kramp en dan zachte/breiachtige ontlasting, ook was ik erg moe en had haaruitval. Ik had niet altijd zachte ontlasting dit komt omdat de
Reageren
parasiet een soort van fases heeft, het best kan je het even googelen, en zo kom je ook bij andere parasieten die je mogelijk hebt. Heel veel beterschap en hoop dat je nu eindelijk weet waar je last van hebt! Gr. Emmajojo20 maart 2012 om 22:51van vsm, bij apotheek verkrijgbaar 5,95 Okugest tabletten, tegen misselijkheid en diarree = homeopathisch middel.
Reageren
Misschien als je kou op de maag hebt, verse gember in stukjes 10-20 minuten zacht laten koken en dan het water opdrinken,( met kleine slokjes als je misselijk bent), helpt ook bij diarree, diarree duidt ook vaak op kou.)(of het moet een voedselvergiftiging zijn, maar dan duurt diarree meestal niet zo lang) misschien heb je teveel spanningen.
Probeer niet teveel zorgen te maken, daar reageren buik en maag op.
Colloïdaal zilver water bij reform te krijgen, tegen bacteriën en virussen en parasieten, kan ook helpen. Ik had streptokokken waar ik misselijk van was en buikpijn van had, na enkele dagen was ik door het zilver-water, een lepel op en glas water ’s morgens nuchter drinken.mag ook warm water of thee zijn.SterkteAnoniem25 oktober 2013 om 20:20Voor de mensen die dit lezen.
Dit kan ook door spanningen komen. Zeg maar angst voor (vul maar in dat je gaat dien) en dat je het niet onder controle hebt. Deze spanning + weinig vezels in je maag leiden tot nogmeer onzekerheid en de maag pijn laat je denken dat je juist niet wilt eten.
Probeer dit eens:
Plakje peperkoek met wat water.
Of een cracker / rihstwafel. Iets makkelijks in elk geval met veel vezels of bind vermogen.
Als eten lastig is drink water GEEN koffie of iets zwaars.Denk licht en vertrouw erop.
Reageren
En de diaree en misselijk verdwijnt.Anoniem29 januari 2014 om 18:35Ik heb hier ook last van! En sinds ik vermagerd ben kom ik ook heel moeilijk aan! Soms als ik slaap moet ik tegen 4uur opstaan en overgeven en lig ik te beven van de koude! Ik wordt volledig bleek en moet enkel liggen anders val ik neer! Weet iemand hier iets meer van?
ReagerenJohn (moderator)
29 januari 2014 om 18:54Hoeveel ben je vermagerd in hoeveel tijd?
Reageren
Wat weeg je nu, hoe oud ben je en hoe zwaar ben je?Anoniem14 november 2015 om 20:11Hoi,
Reageren
Ik heb dit ook gehad. En heb er trouwens nog last van. Ik heb mijn bloeddruk getest op dat moment en die was erg laag. Dit kan vaak komen door weinig slaap.
Daardoor heb je er nauwelijks last van als je voldoende hebt geslapen. Ik zou je bloeddruk eens in de gaten houden als je dit hebt. GroetjesKate13 maart 2018 om 12:53Ik had dit maandenlang….sinds enkele dagen eet ik 3x per dag een kleine portie zuurkoolstamp, van on-uitgelekte zuurkool(dus erg zuur), en gewoon wat kookspek erin voor de smaak, en je raadt het al, geen slijm/diarree meer ‘smorgens.
Reagerenbetty 7023 juni 2020 om 09:03ik heb copd en ben altijd beroerd en misselijk als ik smorgens wakker wordt het is net of ik al jaren een zware griep heb smorgens vroeg ben het helemaal zat ,na een paar uur gaat het wel weer een beetje ook heel veel trillen erna en dood moe ben er helemaal klaar mee heb geen zin om hier mee door te gaan kan ook weinig of niks meer heb er de kracht meer voor
ReagerenJohn (moderator)
23 juni 2020 om 12:32Ga dan met de klachten naar de huisarts
Reagerenjagger3 januari 2021 om 13:36elke morgen wakker met borrelende darmen/maag…en pijnlijk ruggebied..’met ongebonden diaree achtigontlasting….weinig eetlust, maag die regelmatig opwerpt….in de loop van de dag betert het en kan ik min of meer normaal eten….neem al lang citalopram voor depressievetoestanden….en al jarenlang omeprazol voor de maag…volgens huisdokter darmen altijd onder spanning wegens stress,angstige gevoelens,enz….enz….en als conclusie PDS…ook osteopaat spreekt over spanningen die zich vastgezet hebben….bloedvolledig normaal, hart,lever,gal,prostaat,nieren, alles ok, ook geen ontstekingswaarden in bloed te zien…..het enige wat me verontrust is die diaree, ook al heb ik soms tochook wat ontlasting waar wat vorm en structuur inzit…mogelijk ook slechte vertering ? graaguw meer dan gewaardeeerde medewerking’’’’met dank !
ReagerenJohn (moderator)
3 januari 2021 om 13:41Op welk tijdstip neem je de omeprazol en welke dosering?
Reagerenjagger3 januari 2021 om 13:5520mg …elke morgen een voor het ontbijt…
ReagerenJohn (moderator)
3 januari 2021 om 14:00Omeprazol kan dit soort klachten ook veroorzaken. Evenals stress/spanningen en PDS
Reageren
Je zou eens met de HA kunnen overleggen om de omeprazol te wisselen.